کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موسوی: امیدوارم خبرهای خوبی درباره شیخ زکزاکی در راه باشد

25 تير 1398 ساعت 8:50

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه احساسات هموطنانی که نگران وضعیت شیخ زکزاکی هستند ستودنی است، گفت: امیدوارم خبرهای خوب در راه باشد.


به گزارش بلاغ، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امشب با انتشار تصویری از تجمع امروز مقابل وزارت خارجه درباره وضعیت شیخ زکزاکی، در صفحه توئیترش نوشت: «احساسات پاک هموطنان بی غرضی که به درستی نگران وضعیت شیخ زکزاکی (رهبر جنبش اسلامی نیجریه) هستند و از ما خواستار اقدام، ستودنی است. لزومی ندارد دستگاه دیپلماسی اقدامات خود را که با هدف کمک به حل مشکل و نه بهره برداری تبلیغاتی است، جار بزند. اگر کمتر حرف می زند به معنای بی عملی نیست. امیدوارم خبرهای خوب در راه باشد.»

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت خارجه اخیرا در نشست هفتگی با خبرنگاران وضعیت شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه گفته بود: ایران از ابتدای تضییقاتی که برای ایشان ایجاد شد پیگیر موضوع بوده هم از راه های دیپلماتیک و سیاسی و هر چه در توان بود انجام شده است و اخیرا کاردار سفارت نیجریه به وزارت خارجه آمد و مراتب نگرانی ایران به وی ابلاغ شد و ایشان توضیحاتی داد و قرار شد نگرانی‌های ما را منتقل کند.

موسوی بیان کرده بود: لزوم حفظ جایگاه و شأن ایشان برای ما و مسلمانان و دولت نیجریه لازم و واجب است و امیدواریم تلاش هایی که صورت می گیرد و گشایش هایی که در بحث پزشکی ایشان ایجاد شده به نتیجه برسد و ایشان سلامتی کامل خود را بازیابد و زمینه خلاصی ایشان از بند فراهم شود.

 «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه (IMN) از آذر ۱۳۹۴ (دسامبر ۲۰۱۵ میلادی) در حدود سه سال و هفت ماه پیش و بعد از یورش ارتش و پلیس این کشور به حسینیه بقیه‌الله (عج) در شهر زاریا و منزلش در ایالت «کادونا» در شمال نیجریه به همراه همسرش «زینت ابراهیم» دستگیر و از آن زمان در حبس خانگی به سر می‌برد و وضعیت جسمانی او و همسرش رو به وخامت رفته است. (اینجا بخوانید)


کد مطلب: 396689

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/396689/موسوی-امیدوارم-خبرهای-خوبی-درباره-شیخ-زکزاکی-راه-باشد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com