کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر بسیج رسانه سوادکوه عنوان کرد

لزوم پیوست رسانه‌ای برای فعالیت‌های عمومی و تخصصی

24 تير 1398 ساعت 22:07

مدیر بسیج رسانه شهرستان سوادکوه گفت: پیوست رسانه‌ای برای طرح‌ها، جلسات، بحران‌ها و معرفی توانمندی‌ها یک ضرورت است که باید مورد توجه دست‌اندرکاران قرار گیرد.


عمران اکبرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به اینکه رسانه‌ها دارای قدرت اثر‌گذاری در حوزه‌های مختلف زندگی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هستند، اظهار کرد: استفاده متعهدانه از رسانه‌ها برای تنویر افکار عمومی و رصد‌کردن توانمندی‌ها، مشکلات و پیگیری تا حصول به نتایج منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت رسانه‌ای هدفمند به همراهی و همکاری مجموعه‌ای از عوامل بستگی دارد، افزود: پیوست رسانه‌ای برای طرح‌ها، جلسات، بحران‌ها و معرفی توانمندی‌ها یک ضرورت است که باید مورد توجه دست‌اندرکاران قرار گیرد.

مدیر بسیج رسانه شهرستان سوادکوه از لزوم افزایش سواد رسانه‌ای عمومی و تخصصی در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: عدم‌ باور شایعات با قدرت تحلیل ابتدایی و عمیق، بررسی ابعاد خبر و دوری از توجه به تک‌محور‌بودن آن، عدم قضاوت بر طبق اطلاعات اولیه غیر‌مستند برای عموم و استفاده بهینه از رسانه‌ها برای بیان عملکرد‌ها و ارتباط مناسب با مردم برای ادارات و نهاد‌ها، بخشی از ابعاد سوادرسانه‌ای در جامعه است.

اکبرنژاد با انتقاد از مدیران ادارات و نهاد‌هایی که از خبرنگاران انتظار فعالیت رسانه‌ای در حد مدیران روابط عمومی اداره خود را انتظار دارند، تصریح کرد: فعالیت در رسانه‌های مکتوب و مجازی دارای منفعت مالی نیست و گزینه اول یا دوم معیشت متعارف را هم نمی‌توانیم در آن جستجو کنیم و برخی از مدیران انتخابی یا انتصابی از این ضعف استفاده می‌کنند و انتظار زیر سؤال‌رفتن رسالت خبرنگاری را از خبرنگاران دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فشار بر خبرنگار یک رسانه دارای مجوز قانونی برای درج یا عدم درج خبر یا گزارش بر طبق قانون مطبوعات جرم است و پیگیری قضایی دارد.

انتهای پبام/


کد مطلب: 396677

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/396677/لزوم-پیوست-رسانه-ای-فعالیت-های-عمومی-تخصصی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com