کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شرایط ظهور امام زمان (عج) / ۷۰ حقی که مؤمنان نسبت به هم دارند

24 تير 1398 ساعت 21:40

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: ظهور و فرج امام زمان (عج) زمانی فرا می‌رسد که دل‌های مؤمنان به همدیگر وابسته باشد. سرشاخه این کار، محبت و خدمت به پدر و مادر است و اصلی‌ترین مسأله زندگی ما همین است.


به گزارش بلاغ،حجت الاسلام علی‌اصغر سهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران در روز ولادت امام رضا (ع) در خصوص اصلاح امور بین مؤمنان که یکی از اصلی‌ترین مسائل روز جامعه است، بیان داشت: دغدغه و حرف اصلی بسیاری از روایات ما این است که رابطه بین مؤمنان را به نحوی اصلاح کند و محبت را بین آن‌ها جاری کند. در روایات متعددی به این امر اشاره شده است.

راز تأکید اهل بیت (ع) بر دیدار مؤمنان

وی افزود: به طور مثال وقتی دو مؤمن به یکدیگر می‌رسند و با هم دست می‌دهند تا زمانی که دستان آن‌ها در دست همدیگر است، گناهان آن ها به مانند برگ فصل خزان می‌ریزد. وقتی دو مؤمن با همدیگر دست می‌دهند، خداوند به دل‌های آن‌ها توجه دارد و مؤمنی که محبتش نسبت به دیگری بیشتر باشد، خداوند نگاه ویژه‌تری به او دارد.

حجت‌الاسلام سهرابی ابراز داشت: همچنین در بین گناهان، آن امری که رابطه بین مؤمنین را بر هم می‌زند، از همه بدتر و سنگین‌تر است؛ غیبت، تهمت، دروغ، سخن‌چینی و ... و در واقع راز این همه توجه و تأکید اهل بیت بر دیدار و محبت مؤمنان نسبت به همدیگر چیست؟

۷۰ حقی که مؤمنان نسبت به هم دارند

وی ادامه داد: امام صادق (ع) بنا بر روایتی در این خصوص به یکی از یاران خود می‌فرمایند که مؤمنان نسبت به همدیگر هفتاد حق دارند که روا است لااقل هفت حق آن رعایت شود. اول اینکه تو سیر نباشی و او گرسنه باشد. تو لباس داشته باشی و مؤمن دیگری برهنه باشد. باید راهنما و مشورت‌دهنده به مؤمن دیگر باشی. به مانند لباسی برای برادر خود باشی و در سختی‌ها و رنج‌ها او را محافظت کنی.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران اظهار داشت: در ادامه این روایت اشاره می‌کند باید زبان برادر مؤمن خود باشی و در جایی که او حضور ندارد و علیه او صحبت می‌کنند، از او دفاع کنی. هر آنچه برای خود می‌خواهی، برای برادر مؤمنت نیز بخواهی. اگر امکاناتی برای راحتی زندگی خود داری، در اختیار برادر مؤمن خود نیز قرار دهی و شب و روز تلاش کنی تا حاجت برادر مؤمن خود را برآورده کنی و اگر این کارها را انجام دادی، بدان که حقوق برادر مومن خود را ادا کرده‌ای».

ولایتی که به ولایت ائمه متصل می‌شود

وی درباره روایت امام صادق (ع) و راز اهمیت تأکید اهل بیت بر دیدار و محبت مؤمنان نسبت به همدیگر افزود: امام صادق (ع) در ادامه روایتشان می‌فرمایند که اگر این موارد را رعایت کردی، یک رابطه‌ای بین تو و برادر مؤمنت به وجود می‌آید که از آن به «ولایت» تعبیر می‌کنند. یعنی بین دو مؤمن رشته ولایت برقرار می‌شود که در نهایت به ولایت ما متصل خواهد شد که در آن صورت وجود تو سرشار از معرفت و ولایت خدا خواهد شد.

حجت‌الاسلام سهرابی اصلی‌ترین مسأله روز جامعه را محبت و اصلاح امور بین مؤمنان دانست و گفت: این امر زمینه‌ساز ظهور است. در واقع تا مؤمنان دل‌های خود را به همدیگر پیوند نزنند و محبت، بین آن‌ها جاری نشود، راه طولانی برای رسیدن به امام زمان خود دارند.

اصلی‌ترین مسأله این روزهای جامعه/ راهی برای برطرف شدن مشکلات

وی ادامه داد: بنا بر روایت، ظهور و فرج امام زمان (عج) زمانی فرا می‌رسد که دل‌های مؤمنان به همدیگر دلبسته و وابسته باشد. خداوند یک راه قرار داده برای رسیدن به حضرت و اگر قرار است ظهور اتفاق بیافتد، یک ظرفی وجود دارد که بتواند این امر را تحمل کند و آن ظرف، جامعه به هم پیوسته دل‌های مؤمنان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران تصریح کرد: دل‌هایی که برای هم می‌تپد و به هم محبت می‌کند و اولین و سرشاخه این کار، محبت و خدمت به پدر و مادر است. اصلی‌ترین مسأله زندگی ما همین است تا روابط بین مؤمنان اصلاح نشود، مشکلات جامعه پابرجاست.


کد مطلب: 396666

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/396666/شرایط-ظهور-امام-زمان-عج-۷۰-حقی-مؤمنان-نسبت-هم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com