کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ورود مستقیم وزیر ورزش برای پیگیری درمان کشتی گیر مصدوم مازندرانی

24 تير 1398 ساعت 16:40

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان به رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی دستور داد تمام هزینه‌های درمانی امیرمحمد رضایی کشتی‌گیر فرنگی کار را بر عهده بگیرد و پیگیر درمان این جوان مازنی که حین تمرین دچار آسیب‌دیدگی شدید شد، باشد.


به گزارش بلاغ،امیرمحمد رضایی کشتی‌گیر وزن 72 کیلوگرم، مهرماه سال 97 در باشگاه کشتی فرنگی در آمل از ناحیه گردن آسیب دیده است و حالا بعد از چند ماه از این حادثه، متوجه شده است که آسیب‌دیدگی بسیار خطرناکی دارد و اگر زود جراحی نشود باید برای همیشه قید ورزش را بزند و روی ویلچر بنشیند.

این موضوع یک اتفاق تلخ و ناراحت کننده است که نه تنها آینده ورزشی و حرفه‌ای این کشتی‌گیر را تهدید می‌کند، بلکه ممکن است سلامتی او را هم به خطر بیاندازد. این ورزشکار مازندرانی برای به‌دست آوردن سلامتی‌اش باید یک جراحی پرریسک و پرهزینه‌ای را انجام دهد اما مشکلات مالی مانع از انجام این کار شده است.

شاید برای کشتی‌گیری مانند امیرمحمد رضایی و پدر کشاورزش پرداخت هزینه سنگین 30 تا 40 میلیون تومانی خیلی سخت باشد و این موضوع غیرممکن به نظر برسد.

کشتی‌گیر مازندرانی چطور مصدوم شد!

امیرمحمد رضایی در حال تمرین بود که به یک‌باره در حال اجرای فن حریفش از ناحیه گردن دچار آسیب‌دیدگی شد. در ابتدا امیرمحمد و مربیانش فکر می‌کردند که این موضوع فقط گرفتگی است و  با مدت کوتاهی استراحت این مشکل برطرف خواهد شد.

امیرمحمد در مسابقات قهرمانی مازندران به عنوان نخست رسید و به انتخابی تیم ملی جوانان هم رفت و پنجم شد و به اردوی تیم ملی دعوت شد اما در اردو متوجه درد شدید شد و مصدومیتش شدت پیدا کرد تا مجبور شود اردو را ترک کند. امیرمحمد بعد از بازگشتش به آمل شرایطش بدتر شد و دیگر شرایط تمرین برایش وجود نداشت.

هزینه بالای عمل و عدم توان مالی امیرمحمد

هزینه عمل امیرمحمد رضایی تقریبا حدود 15 میلیون تومان می‌شود ضمن این‌که علاوه بر این باید نزدیک به 11 میلیون تومان هم هزینه لوازمی است که باید تهیه کند اما علاوه بر این دو مورد مسائل جانبی هم هست که تقریبا هزینه عمل را به بین 30 تا 35 میلیون تومان افزایش می‌دهد.

اما برای کشتی‌گیری که توان تهیه کفش کشتی را ندارد و پدری کشاورز دارد، پرداخت این مبلغ هزینه عمل واقعا سخت و پرفشار است.

دستور وزیر ورزش برای پیگیری درمان کشتی‌گیر آسیب‌دیده مازندرانی 

بعد از بازتاب این اتفاق و مشکلات مالی این ورزشکار و خانواده‌اش، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان به دکتر نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی دستور داد تمام هزینه‌های درمانی امیرمحمد رضایی کشتی‌گیر فرنگی کار را بر عهده بگیرد و پیگیر درمان این جوان مازنی باشد.

ملک‌محمدی دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی و پزشک تیم ملی هم در این خصوص گفت: با دستور آقای وزیر، مراحل درمان و جراحی به سرعت پیگیری می‌شود چون خطر فلج شدن این قهرمان وجود داشت و تمام هزینه‌های درمانی بر عهده فدراسیون خواهد بود.

 امیرمحمد رضایی اهل روستای اسکنده از توابع شهرستان محمودآباد که چندین قهرمانی مازندران و همچنین مقام سوم در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور را در کارنامه دارد.


کد مطلب: 396636

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/396636/ورود-مستقیم-وزیر-ورزش-پیگیری-درمان-کشتی-گیر-مصدوم-مازندرانی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com