کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رنج ناپیدای مسلمانان چین/ وقتی امامان جماعت یک شهر به رقصیدن وادار می‌شوند

23 تير 1398 ساعت 19:30

جدیدترین شماره ماهنامه «موعود» ویژه تیر و مرداد به طرح موضوعاتی نظیر حکمت پاداش عظیم زیارت امام رضا (ع)، نظم نوین جهانی و ساختار ایلومیناتی،‌ واقعیت تلخ مسلمانان چین که نمی‌دانید و فیس‌بوک و جهت‌دهی یهود به ارتباطات بشری اختصاص دارد.


به گزارش بلاغ،جدیدترین شماره ماهنامه «موعود» ویژه تیر و مرداد (شماره ۲۲۱-۲۲۲) از سوی مؤسسه فرهنگی هنری موعود عصر (عج) منتشر شد. در این شماره مواردی مانند خاتم فتوت و جوانمردی، حکمت پاداش عظیم زیارت امام رضا (ع)، نظم نوین جهانی و ساختار ایلومیناتی،‌ واقعیت تلخ مسلمانان چین که نمی‌دانید، گلستانه و عصر امامان عسکریین (ع) مطرح شده است.

همچنین پرسش از نیابت و وکالت،‌ عثمان بن سعید نماینده خاص سه امام، سرفصل فراق،‌ خانواده مهدوی، گوشه‌هایی از خاطرات حاج میرزا جوادآقا تبریزی،‌ چای ابوعلی، مهارت ارتباط فردی، فیس‌بوک و جهت‌دهی یهود به ارتباطات بشری،‌ نویسندگان جهانی یهود در ایران،‌ عبودیت در آینه بندگی و مهدویت از دیدگاه فرقین از دیگر مباحث پرداخت شده در این شماره از مجله موعود است.

 

در بخش «حکمت پاداش عظیم زیارت امام رضا (ع)» از زبان حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری آمده است: ما می‌خواهیم از وادی ولایت امام رضا(ع) به سمت خدا برویم. اصل سیر همین است؛ لذا بر خلاف کسانی که می‌گویند زیارت شرک است، این عین توحید است؛ سفر الی الله است، مقصد اوست. در این سفر عظیم، «اللهُمَّ إِلَیْکَ تَوَجَّهْتُ وَ إِلَیْکَ قَصَدْتُ وَ مَا عِنْدَکَ أَرَدْت»، مراد انسان حضرت حق است. با توکل به خدا باید این سفر انجام شود. حالا باقی مسائل بماند که شخص زائر باید غسل کند، شرح صدر پیدا کند و دعای هنگام غسل را بخواند. این وادی، وادی ولایت، جایی نیست که بشود انسان آلوده را راه بدهند، باید او را پاک کنند و شست‌وشو دهند، ظاهر و باطن او را شرح صدر دهند.

شخص زائر باید با رعایت آداب حرکت کند و هربار که قدم برمی دارد و به سمت حرم می‌رود، غسل کند، آماده شود و به زیارت برود. آداب باید قدم به قدم رعایت شوند، زائر باید با خضوع و ذکر الهی حرکت کند تا به حرم برسد. این خانه، خانه رسول خداست، خانه نور است، باید اذن دخول خوانده شود؛ با آن کیفیت خاص، از خداوند متعال و در طول خداوند، از معصومان و ملائکه اجازه گرفته و وارد شود. زائر به فضل امام تکیه می‌کند که آن اجازه‌ای که به بهترین اولیایتان می‌دهید، به من هم بدهید: «أَ تَأْذَنُ لِی بِالدُّخُولِ أَفْضَلَ‏ مَا أَذِنْتَ‏ لِأَحَدٍ مِنْ‏ أَوْلِیَائِک»؛ درهای وادی ولایتتان را بر من باز کنید؛ چون همه مثل هم زیارت نمی‌کنند. هستند افرادی که انوار چهارده معصوم را زیارت کرده‌اند.

در بخشی دیگر از این شماره با موضوع «درباره 10 واقعیت تلخ از زندگی مسلمانان چین که نمی‌دانید» می‌خوانیم:

مسلمانان «چین» با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به ابزارهای سرکوب و ظلم دولت چین در ممانعت از روزه‌داری، ممنوعیت مردان در بلند کردن محاسن خود و ممنوعیت زنان از داشتن حجاب اشاره کرد. در ماه می‌ گذشته، مسئولان محلی استان سین‌کیانگ چین، ائمه جماعات مساجد و ائمه جماعاتی که در پارک تمدن تجمع کرده بودند، به رقص در اماکن عمومی، غنا، سر دادن شعارهایی در حمایت از دولت و در برتری دولت چین بر دین مجبور کردند.

در بخشی دیگر از این مقاله آمده است: تومتورک معاون رئیس شورای ایغور، اجبار ائمّه جماعات به رقص همانند رقاصه‌های زن را توهین به جهان اسلام دانست و تأکید کرد: مسئولان چین همه ائمه جماعات مساجد شهر اورومچی را در ترکستان شرقی در میدان عمومی جمع کرده و آن‌ها را مجبور به رقص کردند و بر سر آن‌ها فریاد می‌زدند: «این خداوند نیست که حقوق شما را می‌دهد؛ بلکه این دولت چین است که به شما حقوق می‌دهد»

 ماهنامه موعود به مدیر مسئولی و سردبیری اسماعیل شفیعی سروستانی با رویکرد فرهنگی، اعتقادی، اجتماعی و با محوریت تخصصی موضوع مهدویت توسط موسسه موعود منتشر می‌شود. این ماهنامه اولین نشریه تخصصی درباره امام زمان (عج) است.


کد مطلب: 396510

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/396510/رنج-ناپیدای-مسلمانان-چین-وقتی-امامان-جماعت-یک-شهر-رقصیدن-وادار-می-شوند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com