تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
کد مطلب : ۳۹۶۵۰۴
رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: افزایش تورم باعث می‌شود بودجه دانشگاه‌ها کفاف فعالیت‌های آموزشی به خصوص در حوزه دانشجویی را ندهد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،جبار علی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار با بیان اینکه افزایش هزینه ها سرعت  فعالیت های دانشگاهی را کاهش می دهد، گفت: تورم موجود در کشور نه تنها فعالیت دانشگاه را در حوزه دانشجویی مختل می کند بلکه در اواخر سال دانشگاه را با مشکل جدی روبرو خواهد کرد.

وی افزود: بیشترین خلاء در فعالیت‌های دانشگاهی در زمان افزایش تورم مربوط به حوزه دانشجویی است چرا که استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی، هزینه های پژوهشی و جاری را مورد هدف قرار می دهد و مانع ارائه خدمات به دانشجو و قشر دانشگاهی می‌شود.

ذاکری ادامه داد: هزینه دانشجویان در پذیرش نوبت دوم بیش از شهریه آنها است که همین موضوع دانشگاه را از نظر مالی با مشکل جدی روبرو می‌کند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران خاطر نشان کرد: یکی از راهکارهای مبارزه با تورم برای دانشگاه ها این است که خودکفا بشوند، در واقع باید اختیارات آنها زیاد شود به طور مثال پذیرش و ظرفیت دانشگاه ها به جای اخذ مجوز از وزارت علوم و سازمان سنجش توسط خود دانشگاه ها انجام شود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴