کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ناکامی در رسیدن به نیمه نهایی با شکست برابر برزیل

رویای رسیدن به سکو رنگ باخت والیبال ایران به عنوان پنجم لیگ ملت‌ها بسنده کرد

23 تير 1398 ساعت 1:17

تیم ملی والیبال ایران با ایستادن بر روی رده پنجم به کارش در مسابقات لیگ ملت‌های سال 2019 پایان داد.


به گزارش بلاغ، تیم ملی والیبال ایران که با کسب نتایج قابل قبول در مرحله مقدماتی و قرار گرفتن در رده دوم جدول رده‌بندی، امیدها برای قرار گرفتن روی سکو را افزایش داده بود، روز جمعه در نخستین دیدار مرحله نهایی که به میزبانی شیکاگو آمریکا برگزار ‌شد، برابر لهستان 3 بر یک شکست خورد.
ملی‌پوشان ایران برای صعود به مرحله نیمه نهایی و قرار گرفتن روی سکو بامداد دیروز شنبه به مصاف تیم قدرتمند و عنوان دار برزیل رفتند و در یک بازی سخت و نزدیک 3 بر 2 نتیجه را به حریف خود واگذار و از لیگ ملت‌ها خداحافظی کردند.
جدال حساس دو تیم در شرایطی آغاز شد که هر دو تیم با شکست برابر لهستان شانس صعود خود به نیمه نهایی را در پیروزی در این دیدار جست‌وجو می‌کردند و به همین خاطر بازی از حساسیت بالایی برخوردار بود. ست اول و دوم این بازی را برزیل با نتایج 25 بر 20 و 25 بر 23 برد. ست‌های سوم و چهارم سهم تیم ایران بود که با نتایج 26 بر 24 و 25 بر 20 پیروز شود. بدین ترتیب بازی به ست پنجم کشید، انگیزه بالای ملی‌پوشان ایران و روحیه‌ای که به خاطر بازگشت به بازی پیدا کرده بودند باعث شد آنها ست پنجم را هم با قدرت آغاز کنند و با فاصله نزدیک به حریف قدرتمند خود حرکت کنند. دو تیم تا امتیاز ۴ برابر پیش رفتند اما ایران توانست اختلاف را به سه امتیاز برساند و در ادامه ۸ بر ۵ پیش بیفتد تا با تعویض زمین‌ها امیدوار به پیروزی در این ست شود. اما این اتفاق در شرایطی خاص رخ نداد و تلاش برزیلی‌ها بهتر جواب داد تا دو تیم در امتیاز ۸ برابر شوند.
در ادامه برزیل دو امتیاز از ایران پیش افتاد و با سرویس‌های خوب توانست فاصله با ایران را زیادتر کند و ۱۲ بر ۹ پیش بیفتد. ملی‌پوشان ایران در این لحظات کمی عصبانی بودند و به خاطر قضاوت داور اعتراض‌هایی به وی داشتند که منجر به دریافت کارت زرد توسط سعید معروف شد. داور در ست پنجم قضاوت عجیبی داشت و کولاکوویچ هم بیشتر نظاره گر بود تا اینکه از حق تیمش دفاع کند.
برزیل با پیش افتادن در لحظات حساس این ست توانست زودتر از ایران به امتیاز ۱۵ برسد و در یک بازی سخت و نفسگیر ۱۵ بر ۱۰ به برتری برسد تا در مجموع ۳ بر ۲ این دیدار را به سود خود خاتمه دهد و راهی مرحله نیمه نهایی لیگ ملت‌ها شود.
بدین ترتیب علیرغم امیدواری بسیار به موفقیت تیم والیبال برای صعود به مرحله نیمه نهایی، تیم‌های لهستان و برزیل به عنوان تیم‌های اول و دوم جواز صعود به مرحله بعدی را دریافت کردند. از گروه اول نیز تیم‌های آمریکا و روسیه به عنوان تیم‌های اول و دوم به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.
در پایان این مرحله ملی‌پوشان والیبال ایران تنها با یک امتیازی که از بازی مقابل برزیل کسب کردند، عنوان پنجمی را به خود اختصاص دادند. فرانسه نیز بدون بدون کسب امتیاز در رده ششم ایستاد.
کولاکوویچ: از حالا آماده انتخابی المپیک می‌شویم
ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی ایران بعد از پایان دیدار با برزیل و کسب مقام پنجمی لیگ ملت‌های والیبال گفت: درباره این مسابقه می‌توانم بگویم که یکی از بهترین بازی‌های زندگی من از نظر کیفیت بود. هیچ وقت ندیده بودم یک تیم حتی برزیل بتواند به این شکل سرویس بزند و در تمامی طول مسابقه تنها ۱۳ خطا داشتند و همچنین در دفاع باور نکردنی بازی کردند و عالی بودند.
او در ادامه در تشریح روند مسابقه افزود: در شروع مسابقه و ست اول، گرچه از نظر کسب نتیجه خوب نبودیم اما از نظر کیفیت بازی خوب عمل کردیم و نزدیک به برزیل بودیم. در ست دوم نیز شانس برد داشتیم اما برزیل در پایان ست بهتر از ما عمل کرد. در ادامه کار و در ست‌های سوم و چهارم و آغاز ست پنجم، بازی برای ما فوق‌العاده پیش رفت و تا نتیجه ۸ بر ۵ در ست پنجم خوب بودیم اما در ادامه آنچه که برای پیروزی نیاز داشتیم، متاسفانه خوب پیش نرفت. خیلی خوشحال هستم که به همه نشان دادیم که ایران چطور می‌تواند با کیفیت بازی کند. ایران برابر برزیل، قهرمان المپیک ۳ بر ۲ و با نتیجه نزدیک شکست خورد.
سرمربی تیم ایران در پایان صحبت‌های خود اضافه کرد: از همه هواداران ایران در شیکاگو تشکر می‌کنم که به ما کمک کردند. ما بخش اول فصل مسابقات را با کسب مقام پنجم لیگ ملت‌ها به پایان رساندیم و پیش روی ما مسابقات انتخابی المپیک در روسیه است و با تمام تلاش و تمرکز برای موفقیت در این مسابقات آماده می‌شویم.
باخت ایران مقابل برزیل واکنش برخی پیشکسوتان والیبال از جمله بهنام محمودی را به دنبال داشت. او در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایسنا اظهار داشت: تیم ملی ایران خوب بود و کاری کرد که برزیلی‌ها کلاً تمرکزشان را از دست دادند و ترسیدند. در شبی که عالی بودیم و در دفاع و حمله کم‌اشتباه و جنگنده ظاهر شدیم، باختیم. برزیل تیمی با تجربه است اما این تیم را هیچ وقت تا این اندازه مستاصل ندیده بودیم. بازیکنانی که سال‌ها در عرصه‌های بزرگ بازی می‌کردند بامداد شنبه برابر ایران پر‌اشتباه بودند.
کار سخت فدراسیون و کادر فنی
تیم ملی والیبال ایران درحالی از آمریکا بازخواهد گشت که تا مردادماه و زمان برگزاری مرحله نخست رقابت‌های انتخابی المپیک زمان زیادی باقی نمانده و فدراسیون و کادر فنی باید تمام تلاش خود را بکنند تا هم از نظر فیزیکی و هم از نظر روحی بازیکنان را ریکاوری کنند چرا که این تورنمنت از لیگ ملت‌ها برای ورزش ایران اهمیت بیشتری دارد.
ضمن اینکه قرار نگرفتن تیم ملی بر روی یکی از سکوهای اول تا سوم لیگ ملت‌ها، این انتظار را بوجود آورده است که تیم ملی با تمام توان به دنبال کسب سهمیه حضور در المپیک توکیو باشد.


کد مطلب: 396423

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/396423/رویای-رسیدن-سکو-رنگ-باخت-والیبال-ایران-عنوان-پنجم-لیگ-ملت-ها-بسنده

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com