تاریخ انتشارشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
کد مطلب : ۳۹۶۳۶۷
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: با توجه به ورود جریان‌های شمالی به مازندران و وقوع رگبار و رعد و برق، هم استانی‌ها از تردد در بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.
۱
plusresetminus
باد و باران در راه مازندران/هشدار مدیریت بحران به مردم
به گزارش بلاغ، احمد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: روز گذشته شاهد افزایش دما به‌ویژه در ارتفاعات آسمان مازندران بودیم به‌طوری‌که بیشینه دمای هوا از کیاسر و گلوگاه با 35، کجور، قراخیل قائم‌شهر، سیاه‌بیشه، ساری و دشت‌ناز با 34 درجه و کمینه دمای هوا نیز از بلده با 16 درجه سانتی‌گراد بالای صفر بوده است.

وی افزود: از شب گذشته بارندگی‌ها در آسمان مازندران آغاز شد به‌طوری‌که بیشترین بارش از پاشاکلای دشت‌سر آمل 26، سفیدآب تنکابن 24، خشکه‌داران تنکابن 20 ،تلوک و اسکندکلای قائم‌شهر 14 و ساری با چهار میلی‌متر گزارش شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی امروز و فردا علاوه بر کاهش دما گاهی شاهد وزش باد، بارندگی و احتمال رعدوبرق در آسمان مازندران خواهیم بود.

اسدی با اعلام اینکه روز دوشنبه بارش‌ها به‌صورت پراکنده خواهد بود، تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، به‌تدریج از ناپایداری آسمان مازندران کاسته می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران نیز گفت: با توجه به ورود جریان‌های شمالی به استان و وقوع رگبار و رعد و برق، هم استانی‌ها از تردد در بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

علی اصغر احمدی بیان کرد: بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران از امروز شنبه ۲۲ تا دوشنبه ۲۴ تیر به علت شکل گیری جریان‌های مرطوب و نسبتا خنک شمالی سطح زمین، علاوه بر کاهش دما ۴ تا ۸ درجه ای، در بعضی ساعات شاهد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در استان خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران به هم استانی ها، گردشگران و مسافران توصیه کرد موارد زیر را رعایت کنند:

از ورود به بستر و حریم رودخانه و نیز مسیل‌ها در زمان بارندگی خودداری و احتیاط لازم را بعمل آورند.

هنگام وقوع رگبار و رعد و برق دامداران و ساکنان بومی علاوه بر رعایت نکات ایمنی، از نزدیک شدن دام‌های خود به حاشیه رودخانه و نیز دهانه مسیل‌ها خودداری و مناطق امن نگهداری کنند.

با توجه به پیش بینی رگبار و رعد و برق در استان، گردشگران، مسافران و هم استانی‌ها از برپایی چادر، کوه پیمایی، طبیعی، تردد در مسیل ها، ارتفاعات و فضا‌های باز پرهیز کنند.

همه نیرو‌های امدادی و خدماتی علاوه بر آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و نیز خدمات رسانی را داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴