کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خبر نگران‌کننده‌ای که از اردوی تیم ملی بیرون آمد

مصدومیت، دوباره‌گریبان قهرمان المپیک را گرفت/خداحافظی سهراب مرادی با مسابقات جهانی وزنه برداری 2019

22 تير 1398 ساعت 0:40

سهراب مرادی قهرمان وزنه‌برداری المپیک و جهان، رقابت‌های جهانی 2019 را از دست داد.


به گزارش بلاغ، عصر چهارشنبه خبر تلخی از اردوی تیم ملی وزنه‌برداری به بیرون مخابره شد؛ سهراب مرادی قهرمان المپیک و جهان از ناحیه دوباره از ناحیه کتف مصدوم شد و به بیمارستان منتقل گردید. دکتر اصلانی پزشک معالج این وزنه‌بردار چهارشنبه شب با انجام بیهوشی، دررفتگی شانه را جا انداخت و اکنون نیز باید از این وزنه‌بردار MRI مجدد گرفته تا مشخص شود وضعیت جدیدش به چه صورت است.
پیش از این سهراب مرادی از ناحیه کتف مصدوم شده بود که حدود سه هفته فیزیوتراپی انجام داد و پس از انجام MRI جدید مشخص شد شرایط بهتری دارد اما این وزنه‌بردار نباید تمرین می‌کرد.
در حاضر هم نکته مهم بحث از دست ندادن زمان است و با توجه به اینکه در آلمان دوره درمانی این وزنه‌بردار می‌تواند کوتاه‌تر شود شاید بهتر باشد با برگزاری جلسه فوری در مورد شرایط این وزنه بردار تصمیم‌گیری شود و اگر در آلمان راه درمانی این وزنه بردار کوتاه‌تر می‌شود، شرایط مجدد اعزامش به این کشور را فراهم کنند.
واکنش خورشیدی‌فر به انتقادات از کادرفنی
علی اکبر خورشیدی‌فر مربی تیم ملی وزنه برداری درباره مصدومیت سهراب مرادی گفت: سهراب مرادی ساعت هشت شب این اتفاق برایش افتاد و در زمانی بود که تمرین تمام شده بود و وزنه برداران مشغول ریکاوری بودند. سهراب مرادی هم در این زمان می‌آمد که کار بدنسازی و آمادگی جسمانی را انجام دهد و هر روز این کار را انجام می‌داد اما وزنه برداران گفتند یک حرکت با وزنه زد و شانه‌اش در رفت.
او ادامه داد: سهراب مرادی زیر نظر پزشک بود و کادر فنی هم با پزشک هماهنگ بود و اصلاً مجوزی برای تمرین کردن به این وزنه‌بردار نداده بود.
خورشیدی‌فر با ‌اشاره به انتقادهای وارد شده به کادر فنی تاکید کرد: این اتفاق زمانی برای مرادی افتاد که تمرین تمام شده بود و وزنه‌برداران مشغول ریکاوری بودند و کادر فنی آنجا نبود. زمانی هم که مرادی مصدوم شد بلافاصله او را به بیمارستان منتقل کردیم که من و علی هاشمی همراه او بودیم.

بازتاب مصدومیت مرادی در رسانه‌های خارجی
خبر تلخ برای وزنه برداری آنجاست که با این مصدومیت، سهراب مرادی رقابت‌های جهانی 2019 را از دست داد. خبر مذکور را نه رسانه‌های داخلی بلکه Insidethegames اعلام کرد. این سایت خارجی در تشریح دلایل غیبت مرادی یادآور شد: سهراب مرادی قهرمان جهان و المپیک که رکورددار جهان هم هست بعد از در رفتگی شانه‌اش در تمرین، در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ غایب خواهد بود. این دومین آسیب دیدگی جدی است که برای مرادی در طول پنج ماه پیش می‌آید. مرادی امید اول ایران برای گرفتن مدال طلا در المپیک توکیو بود اما اکنون دیگر بسیار بعید به نظر می‌رسد.
داود باقری به رسانه‌های ایران گفته است سهراب مرادی مسابقات جهانی که 25 شهریور تا سوم مهرماه در تایلند برگزار می‌شود، را از دست می‌دهد.مرادی در ماه فوریه هم آسیب دیدگی از ناحیه کمر داشت که پس از معاینه توسط متخصص آلمانی گفته شد برای شش تا نه ماه باید استراحت کند و تمرینات فیزیوتراپی انجام دهد.
امسال برای مرادی از بد به بدتر پیش رفته است و در حالی که او از مصدومیت‌ها رنج می‌برد، هفته پیش تیان تائو چینی رکورد دوضرب جهان را شکست و مرادی این رکورد را از دست داد. از آنجا که ایران دو وزنه بردار مرد را می‌تواند به المپیک توکیو اعزام کند، ممکن است مجبور شود از کیانوش رستمی استفاده کند.

تماس وزیر ورزش با مرادی
سهراب مرادی یکی امیدهای مسلم کاروان ورزشی ایران برای کسب مدال در المپیک 2020 توکیو است. او در المپیک 2016 ریو هم به مدال طلا رسیده بود و با رفتن به وزن 96 کیلوگرم (یکی از اوزان المپیکی وزنه‌برداری) رکوردهای جدیدی به نام خود ثبت کرده است.
تمام این اتفاقات موجب شده که وزیر ورزش و مسئولان کمیته ملی المپیک نیز نگران وضعیت مصدومیت مرادی باشند. دیروز پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان در خبری اعلام کرد وزیر ورزش در تماسی تلفنی پیگیر وضعیت درمانی سهراب مرادی شده است. مسعود سلطانی‌فر در این تماس گفت: در درجه اول سلامتی شما مهم است و مطمین باشید هر حمایتی برای درمان شما نیاز باشد بر عهده ورزش کشور خواهد بود. سهراب مرادی هم با تشکر از پیگیری و توجه وزیر ورزش و جوانان به قهرمانان ورزشی گفت: امیدوارم با طی شدن مراحل درمان بتوانم بزودی به صحنه تمرین و اردوهای آماده‌سازی بازگردم.


کد مطلب: 396259

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/396259/مصدومیت-دوباره-گریبان-قهرمان-المپیک-گرفت-خداحافظی-سهراب-مرادی-مسابقات-جهانی-وزنه-برداری-2019

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com