تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
کد مطلب : ۳۹۶۱۳۰
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان‌غربی گفت: هنوز در ایران بخش صنعت به این باور نرسیده است که دانشگاه می‌تواند به آنها کمک کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، ظهر امروز رضا حسینی در مراسم رونمایی از طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار یا طرح تاپ که در سالن جلسات اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه ایران از نظر فناوری عقب‌مانده است، اظهار کرد: هنوز در ایران بخش صنعت به این باور نرسیده است که دانشگاه می‌تواند به آنها کمک کند و برای این منظور است که مخترعان نمی‌توانند اختراعات خود را از طریق فن‌بازار به فروش برسانند.

وی با بیان اینکه در زمانی که صنایعی مانند تراکتورسازی و ماشین‌سازی در آذربایجان‌شرقی شکل می‌گرفت یک سیستم آموزش ضمن خدمت در این واحدها نیز وجود داشت، افزود: به واسطه این طرح افراد آموزش‌دیده در این دوره‌ها بسیار کارآمد می‌شدند و امروزه بسیاری از صاحبان صنعت در این استان نیز همان کارآموزان هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان‌غربی عنوان کرد: این طرح به خوبی نشان داد که ارتباط بین صنعت و دانشگاه تا چه اندازه می‌تواند در ارتقای توان نیروی کار نقش داشته باشد و منابع انسانی باارزش‌ترین سرمایه هر جامعه‌ای است که در ایران آنگونه که باید از این سرمایه استفاده نمی‌شود.

وی با اشاره به تجربه دیگری در یکی از کارگاه‌های جوشکاری جلفا ادامه داد: در این کارگاه کارگرانی از ایران و جمهوری آذربایجان‌ مشغول به کار بودند که این کارگران خارجی‌ در ترکیه آموزش دیده بودند و در کمال تعجب با مقایسه عملکرد هر دو گروه این کارگران مشخص شد که کارگران آذربایجانی در طول روز ۴۷۰ حلقه جوش می‌زدند در حالی که کارگران ایرانی تنها ۷۰ حلقه جوش می‌زدند.

وی تصریح کرد: این موضوع خود نیز نشان می‌دهد که بهره‌وری کارگران ایرانی بسیار پایین‌تر از کارگران کشورهای دیگر است و همه این موضوعات ناشی از عدم آموزش مناسب و تجربه کار است و برای رسیدن به توسعه باید از علوم سایر کشورها به خوبی استفاده کرد و آنها را در صنعت و دانشگاه به کار برد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴