کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون نخست‌وزیر ایتالیا اتهام دریافت پول از روسیه را تکذیب کرد

20 تير 1398 ساعت 21:20

معاون نخست‌وزیر ایتالیا اتهام دریافت پول هنگام عقد قراردادی نفتی با روسیه را رد کرد و گفت از کسانی که علیه او شایعه کردند شکایت می‌کند.


به گزارش بلاغ،«متیو سالوینی» معاون نخست‌وزیر ایتالیا دریافت پول از سرمایه‌گذاران روس از طریق معامله مخفیانه نفتی را رد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یک وب‌سایت آمریکایی مدعی شده بود فایلی صوتی گفت‌وگو میان سه ایتالیایی شامل یکی از مشاوران نزدیک سالوینی و سه فرد روس ناشناس را به‌دست آورده است که در آن درباره یک معامله نفتی ۱.۵ میلیارد دلاری مذاکره می‌کنند.

این وب‌سایت اعلام کرد در این گفت‌وگو، طرف‌های ایتالیایی خواهان تخفیف در هزینه قرارداد می‌شوند تا بتوانند آن را به حساب حزبشان واریز کنند.

سالوینی روز چهارشنبه دریافت هرگونه وجه غیرقانونی از سوی حزبش را تکذیب کرد. او طی بیانیه‌ای گفت که حتی «یک دلار» از روسیه دریافت نکرده است.

او همچنین تهدید کرد از هرکسی که چنین اتهاماتی به او زده شکایت می‌کند.

طبق قانون ایتالیا، دریافت وجوه خارجی توسط احزاب ممنوع است. حزب چپ‌گرای رقیب سالوینی خواهان حضور او در پارلمان و پاسخ دادن به این اتهامات شده است.

قوانین بسیار سخت‌گیرانه سرمایه‌گذاری در ایتالیا نتیجه سال‌ها فساد در احزاب این کشور هستند.

پوتین هفته گذشته از رم دیدار کرد و به یک روزنامه ایتالیایی گفت با حزب راست‌گرای «لیگ» به رهبری سالوینی، ارتباط دائمی دارد. پوتین گفت:‌ «سالوینی همیشه با آغوشی باز پذیرای کشور ماست».


کد مطلب: 396123

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/396123/معاون-نخست-وزیر-ایتالیا-اتهام-دریافت-پول-روسیه-تکذیب

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com