کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کشته شدن 6 تبعه خارجی در طوفان سهمگین در یونان

20 تير 1398 ساعت 19:00

وقوع طوفانی سهمگین در یونان چندین کشته و صدها زخمی برجا گذاشت که دستکم 6 تبعه خارجی از جمله دو کودک نیز در میان کشته شدگان بوده‌اند.


به گزارش بلاغ،به دنبال وزش تندباد و بارش تگرگ در شمال یونان، شش تبعه خارجی،‌ از جمله دو کودک کشته و نیز بیش از یکصد تن نیز مجروح شدند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، مقامات دولتی یونان می‌گویند این تند باد که اواخر روز چهارشنبه آغاز شده، تاکنون  به کنده‌ شدن درختان و نیز ویرانی سقف خانه‌ها و منازل بسیاری منجر شده است.

پلیس یونان می‌گوید که دو گردشگر سالخورده اهل جمهوری چک، جان خود را در این حادثه از دست داده‌اند. تند باد و جریان شدید آب، تریلر حامل آن‌ها را در هم شکسته و خرد کرده است.

مقامات محلی نیز اعلام کردند که در منطقه‌ای دیگر در شبه‌جزیره،‌ یک زن و یک پسر 8 ساله که هر دو اهل رومانی هستند، بر اثر ریزش سقف رستوران، جان خود را از دست دادند. یک مرد و پسر روسی نیز پس از افتادن یک درخت نزدیک محل اقامتشان در کنار دریا کشته شدند.

تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد که باد شدید رستورانی را در شبه‌جزیره «هالکیدی»، که منطقه‌ای شلوغ و توریستی در تابستان است را در نوردیده است.

تصاویر منتشر شده بر روی وبسایت‌های اینترنتی نیز حاکی از آن است که خیابا‌ن‌های شهر مملو از درختانی است که از جا کنده و موتورسیکلت‌ها و خودروهایی که واژگون شده‌اند.

بنا بر این گزارش، نخست‌وزیر جدید یونان که هفته پیش و پس از پیروزی در انتخابات 7 جولای،‌ سوگند یاد کرده بود، برنامه‌های امروز صبح‌ خود را لغو کرده است و در حال پیگیری مدام وضعیت مناطق طوفان‌زده است.

وزیر امور حافظت از شهروندان یونان نیز با حضور در محل حادثه گفت که «طی روزهای آینده همه ویرانی‌ها،‌ برطرف خواهد شد». وی در ادامه گفت که یونان «محزون و عزادار» جان‌باختگان این حادثه است.

«آتانسیوس کالتساس»، مدیر مرکز درمانی در شبه‌جزیره هالکیدی، نیز گفته است که «طی بیست‌وپنج سال فعالیتم، هرگز شاهد چنین چیزی نبوده‌ام. این تندباد، ویرانگر و ناگهانی بود.» وی گفت که افراد حادثه‌دیده‌ای که به بیمارستان منتقل شده‌اند، از هشت ماهه تا 70 سال را شامل می‌شوند. برخی از آن‌ها از ناحیه سر دچار حادثه شده‌اند که بر اثر افتادن درخت و یا افتادن اشیاء دیگر بوده است.

 

 


کد مطلب: 396108

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/396108/کشته-شدن-6-تبعه-خارجی-طوفان-سهمگین-یونان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com