کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

غریب آبادی: آمریکا در نشست شورای حکام منزوی شد و نتیجه ای نگرفت

20 تير 1398 ساعت 11:20

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی نشست ویژه شورای حکام را منجر به انزوای بیشتر آمریکا خواند و گفت: این نشست بدون هیچ نتیجه ای برای آمریکا، به کار خود پایان داد.


به گزارش بلاغ،کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین و نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ ای تحولات مربوط به نشست ویژه شورای حکام در روز چهارشنبه را تشریح کرد. 

غریب آبادی اظهار داشت: آمریکا به دنبال این بود که کشورهای دیگری تقاضای نشست ویژه شورای حکام را مطرح کنند، اما این درخواست آمریکا با حمایت هیچ کشوری مواجه نشد. 

نماینده دائم کشورمان افزود: در این نشست نیز به جز آمریکا و سه متحد آن یعنی رژیم صهیونیستی اسرائیل، امارات متحده عربی و عربستان سعودی، سایر اعضای شورای حکام و آژانس بین المللی انرژی اتمی در حمایت از چندجانبه‌گرایی و حمایت از برجام و ضرورت حفظ آن به عنوان یکی از شاخص‌های مهم چندجانبه‌گرایی، صحبت کردند. این کشورها به طور متفق القول، خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از برجام را تقبیح کردند و اظهار داشتند که شورای حکام، مکان مناسبی برای بررسی موضوعات مربوط به اجرای برجام نیست، چرا که این قبیل موضوعات در زمره موضوعات پادمانی آژانس قرار نمی‌گیرد و باید در چارچوب سازوکارهای مشخص خود یعنی کمیسیون مشترک برجام مدنظر و بررسی قرار گیرند. 

به گزارش فارس، غریب آبادی خاطرنشان کرد که این نشست ویژه شورای حکام، شاهد انزوای ایالات متحده آمریکا بود، به گونه‌ای که هیچ نتیجه ای را نیز برای این کشور به بار نیاورد. آمریکا به دنبال این بود که از شورای حکام به عنوان یک ابزار سیاسی برای پیشبرد اهداف سیاسی خود علیه جمهوری اسلامی ایران در این مقطع استفاده کند که با توفیق برای آن همراه نبود.

وی تصریح کرد: این نشست، هیچگونه خروجی نیز به دنبال نداشت. در حالی که عموماً نشست های شورای حکام درخصوص بررسی گزارشات راستی‌آزمایی اجرای برجام همراه با جمع‌بندی رئیس شورای حکام از خلاصه اظهارات ارائه شده همراه می باشند، اما این نشست حتی فاقد این جمع‌بندی نیز بود.

روز چهارشنبه ۱۹ تیر به درخواست آمریکا نشست فوری شورای حکام در بحث برجام و در پی توقف برخی تعهدات ایران در این توافق برگزار شد.


کد مطلب: 396041

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/396041/غریب-آبادی-آمریکا-نشست-شورای-حکام-منزوی-نتیجه-نگرفت

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com