مدیر اوقاف و امور خیریه نکا اعلام کرد

اجرای 11 پروژه عمرانی بقاع متبرکه در شهرستان نکا

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۳۹۵۷۹۷
مدیر اوقاف و امور خیریه نکا با بیان در دست اقدام بودن 11 پروژه عمرانی در امامزادگان این شهرستان گفت: در آینده نزدیک از ضریح امامزاده شاهرضا منطقه لایی نکا پرده‌برداری می‌شود.
۰
plusresetminus
اجرای 11 پروژه عمرانی بقاع متبرکه در شهرستان نکا
حجت‌الاسلام مهدی صالحی خواجه‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به ایام تکریم و گرامیداشت امامزادگان و بقاع متبرکه همزمان با دهه کرامت، اظهار کرد: در شهرستان نکا 64 بقعه وجود دارد که 9 مورد از آن در مراحل ساخت و ساز قرار دارند.

وی افزود: تعمیرات ساختمان، محوطه و سرویس بهداشتی این بقعه‌های متبرکه ازجمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه بوده که برخی ازجمله امامزاده حسنعلی روستای کچپ محله در مراحل پایانی قرار دارند و به زودی افتتاح می‌شود.

مدیر اوقاف و امور خیریه نکا با بیان اقدامات صورت گرفته برای ساخت زائر سرا در امامزادگان روستاهای این شهرستان، خاطرنشان کرد: در این مدت دو زائر سرا در روستاهای للرد و سورک از بخش هزارجریب نکا ساخته و مورد بهره‌بردرای قرار گرفته است.

این مسئول از اجرای 11 پروژه عمرانی در سطح بقاع متبرکه شهرستان خبر داد و اضافه کرد: برای ساخت و نصب ضریح امامزادگان نیز در سالیان اخیر در نکا اقدام شد که در مجموع پنج امامزاده این شهرستان صاحب ضریح شدند که از این جمله امامزدگان می‌توان به روستاهای نوذرآباد و قلعه سر که در پایان کار قرار دارند اشاره کرد.

صالحی از برگزاری مراسم پرده‌برداری ضریح جدید امامزاده شاهرضا منطقه لایی در هزاجریب نکا خبر داد و تصریح کرد: این مراسم در 24 تیرماه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

وی افزود: ساخت و نصب این ضریح نزدیک به 50 میلیون تومان هزینه داشت که هزینه‌های سنگ و شیشه نیز به آن اضافه می‌شود که این هزینه‌ها از طریق وام 40 میلیونی دریافت شده از اوقاف، کمک‌های مردمی و نذورات ریخته شده در خود امامزاده ساخه و تکمیل شد.

مدیر اوقاف و امور خیریه نکا گفت: همچنین در هفته آینده کلنگ طرح توسعه حسینیه روستای سفیدکوه نیز با حضور مدیرکل اوقاف و مسئولان شهرستان بر زمین کوبیده خواهد شد که این حسینیه نسبتاً جدید ساخت است اما باتوجه به اینکه از آشپزخانه برخوردار نبوده و مردم در کوچه و حیات برای مراسم مختلف اقدام می‌کردند نسبت به توسعه حسنیه اقدام می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴