تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۳۹۵۵۷
رئیس مرکز تخصصی نماز با اشاره به جامع‌ترین دعا در لحظه تحویل سال گفت: از آنجایی که مهم‌ترین دغدغه امام زمان(عج) ظهورشان هست، هنگامی که در تحویل سال «حول حالنا الی احسن الحال» خوانده می‌شود، دغدغه ما نیز ظهور حضرت حجت(عج) باشد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل رئیس مرکز تخصصی نماز با اشاره به اینکه دعای تحویل سال به نوعی دعای تغییر حالت و تغییر زندگی است، ابراز داشت: دعای تحویل سال به ما می‌گوید همه امور به دست خداوند است، «حوّل حالنا الى احسن الحال»، بنابراین خواسته ما از درگاه الهی این باشد که حالات، افق دید و نوع نگاه ما به زندگی را عوض کند.
وی در پاسخ به این سؤال که تغییر به سوی بهترین حالات چگونه محقق می‌شود، افزود: تغییر خانه، موقعیت شغلی و ارتقای زندگی از نوع نگاه مادی متعلق به وجود «من» است، بنابراین ممکن است گام‌هایی که در این رابطه برداشته شود، همراه با موفقیت باشد، اما در سیر و سلوک معنوی، انسان تغییر حالت‌های زندگیش را از امام و حجت زمانش طلب می‌کند.
حجت‌الاسلام کفیل با اشاره به تحویل سال در شب جمعه، بیان داشت: در شب جمعه لحظه‌ای که منتظران در انتظار ظهور امام عصر(عج) -همانند جمعه‌های گذشته- به سر می‌برند، این احسن الحال همان پیوند با ولی خداست، یعنی در سایه ارتباط با امام عصر(عج) است که مفهوم بهترین حالت زندگی رقم می‌خورد.
وی با تأکید بر اینکه هر چقدر پیوند با صاحب زمان و مکان بیشتر باشد، تحول در زندگی محسوس‌تر خواهد بود، ادامه داد: وقتی انسان منتظر، دغدغه زندگی‌اش را دغدغه حضرت حجت(عج) قرار دهد، نوع افق نگاهش نیز متفاوت خواهد بود، با این وجود همان گونه که خانه خود را برای ورود به بهار آماده می‌کند- بهار به شکل طبیعی می‌آید- برای رسیدن بهترین بهار عالم هم آمادگی لازم را کسب می‌کند.
این پژوهشگر مهدوی اظهار داشت: «السلام علی ربیع الأنام و نضرة الأیام» سلام بر بهار و شکوفایی مردمان و شادابی و نشاط روزگاران، وجود مقدس امام عصر(عج) بهار دل‌ها و شادابی روزگار است، اصلاً نشاط عالم زندگی با امام است، به عبارتی دیگر برای پیوند با عصاره عالم هستی به خانه‌تکانی دل نیازمندیم.
وی با اشاره به اینکه شادابی عمومی با رفع گرفتاری از کل عالم هستی تحقق می‌یابد، افزود: از آنجایی که مهم‌ترین دغدغه امام زمان(عج) ظهورشان هست، هنگامی که در تحویل سال خوانده می‌شود «حول حالنا الی احسن الحال» دغدغه ما نیز ظهور حضرت(عج) باشد، پس در این لحظات معنوی که خانواده‌ها کنار هم هستند، لحظه‌ای از تحویل سال را به دعا برای ظهور قرار دهیم.
حجت‌الاسلام کفیل با تأکید بر اینکه مهم‌ترین دعا در لحظه تحویل سال دعا برای ظهور باشد، خاطرنشان کرد: در این لحظات هر کسی فراخور نیاز و دغدغه خویش درباره شفای مریضان، رفع گرفتاری‌ها، برآورده شدن حاجات و .... دست نیاز به سوی درگاه باری تعالی بلند می‌کند، اما یک دعایی جامع همه دعاهاست.
وی ادامه داد: این دعاها مطلوب است، اما همه این دعاها با یک دعا تجلی پیدا می‌کند و آن دعا برای ظهور حضرت(عج) است، بنابراین زیباترین، بهترین و عالی‌ترین دعا در تحویل سال، دعا برای فرج امام زمان(عج) است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴