عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

تنها ۵ درصد کالاهای قاچاق کشف می‌شود

تاریخ انتشارشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۳۹۵۲۹۵
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ۹۵ درصد از مجموع کالاهای قاچاق در کشور توزیع و تنها پنج درصد آن کشف می‌شود گفت: ادعای کاهش میزان قاچاق سالانه به نصف قابل قبول نیست.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، علی اکبر کریمی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های
صورت گرفته در مجلس، برآورد قاچاق کالا به کشور در سال 96، بالغ بر 25 میلیارد دلار بود و ادعای کاهش این میزان به 12 و نیم میلیارد دلار قابل قبول نیست.
وی افزود: 95 درصد از مجموع کالاهای قاچاق در کشور توزیع و تنها پنج درصد آن کشف می‌شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در 11 ماه از سال 96 جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل نشد، ادامه داد: در سال‌های 92 تا 96 جرایم وصولی در پرونده‌های قاچاق تنها یک درصد مجموع کالای قاچاق در کشور بود. کریمی گفت: معطل ماندن سامانه‌های ملی در حوزه مبارزه با قاچاق ازجمله مشکلات موجود در این زمینه است. سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم در این برنامه بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته شاهد کاهش قاچاق روزانه پنج میلیون لیتر سوخت از کشور هستیم.
حمیدرضا دهقان‌نیا میزان مصرف پوشاک کشور را سالانه هشت میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: از این میزان پنج و نیم میلیارد دلار در داخل کشور تولید و ما بقی آن برآورد قاچاق است. وی افزود: 114 واحد تجاری متخلف در زمینه عرضه پوشاک قاچاق در مجتمع‌های تجاری تهران شناسایی شدند و با تشکیل پرونده‌های متخلفان 200 میلیارد تومان جریمه در نظر گرفته شد.
این مسئول گفت: با اقدامات صورت گرفته قاچاق پوشاک به کشور 100 میلیون دلار کاهش یافته است.
دهقان نیا عنوان کرد: طرح مبارزه با قاچاقچیان پوشاک علاوه‌بر تهران به طور همزمان در هشت استان کشور اجرا شده است. وی افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته در سال 96، حجم ورودی و خروجی قاچاق از کشور 13 میلیارد دلار بود. مدیرکل مبارزه با قاچاق سازمان تعزیرات با‌اشاره به تشکیل 15 هزار و 104 پرونده قاچاق به ارزش شش هزار و 544 میلیارد ریال در دو ماهه اول امسال گفت: 45 درصد این پرونده‌ها از نظر ارزش محموله کشف شده یا سازمان یافتگی قاچاق، پرونده‌های مهم بوده است.
مدیرکل مبارزه با قاچاق سازمان تعزیرات هم در این گفت‌وگو اظهار کرد: برآورد مشخصی از قاچاق عمده کالا از مبادی رسمی کشور وجود ندارد. عبدالمجید اجتهادی افزود: پارسال 27 درصد از جرایم تعیین شده در پرونده‌های سازمان تعزیرات حکومتی وصول شد. وی ادامه داد: در سال
97 ، 80 هزار پرونده در سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل شد که حجم پرونده‌های زیر 10 میلیون تومان به شدت کاهش یافته بود. این مسئول گفت: در حالی که در سال 95 دو درصد پرونده‌ها بالای 100 میلیون تومان بود، این میزان در سال 97 به هفت درصد افزایش یافت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰