تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۳۹۵۱۰۳
دختر رهبر شیعیان نیجریه در گفت‌وگو با فارس گفت: پدرم می‌گفت «وقتی انقلاب اسلامی ایران را دیدم با خودم عهد کردم هر مذهبی که امام خمینی(ره) دارد من هم پیرو همان شوم. زیرا ایشان راه درست و مستقیم را طی می‌کنند.»
۰
plusresetminus
دختر شیخ زکزاکی: الگوی پدرم امام خمینی(ره) است
به گزارش بلاغ، بدیعه زکزاکی، دختر شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به سؤالی درخصوص نحوه شیعه شدن و آشنایی شیخ زکزاکی با امام خمینی(ره) اظهار کرد: در نخستین سالگرد پیروزی انقلاب، شیخ و ۲ نفر دیگر از نیجریه انتخاب می‌شوند تا برای جشن پیروزی به ایران بیایند. وقتی آمدند با حضرت امام ملاقات می‌کنند. پدرم می‌گفتند: «بعدازاینکه برگشتم چیزهایی در ایران دیدم و گفتم حالا باید در نیجریه تبلیغ را آغاز کنم».

وی افزود: وقتی پدرم شیعه می‌شوند اجازه نمی‌دهند تا مدتی کسی متوجه شود. می‌گفتند: «وقتی انقلاب اسلامی ایران را دیدم با خودم عهد کردم هر مذهبی که امام خمینی دارد من هم پیرو همان شوم. زیرا ایشان راه درست و مستقیم را طی می‌کنند.»

شخصیت امام بسیار روی ایشان اثر می‌گذارد. تعریف می‌کردند: «وقتی رفتم ملاقات امام، نمی‌توانستم در چشم امام نگاه کنم. فقط ‌اشک می‌ریختم.» ایشان به پدرم قرآنی هدیه می‌دهند و تشویقش می‌کنند که برای تبلیغ در نیجریه حرکت کند.

دختر رهبر شیعیان نیجریه درخصوص دیدگاه‌های پدرش در مواجهه با نظام سلطه گفت: شیخ زکزاکی در سخنرانی‌هایش می‌گوید ما باید مقاومت کنیم و نباید زیر بار ظلم برویم. دولت ما الان بدتر از دولت شاه است و زیر نظر اسرائیل و آمریکاست. ما اسما آزادی داریم. همه مستکبران پشت دولت هستند و هرکسی را بخواهند رئیس‌می‌کنند. شیخ می‌گوید: «مردم باید قیام کنند و حقشان را بگیرند.»

بدیعه زکزاکی در پاسخ به اینکه عکس‌العمل شیخ زکزاکی و همسرش نسبت به شهادت فرزندانشان چه بود؛ گفت: شیخ 9 فرزند داشت که 6 پسرش به شهادت رسیدند. 3 تا در راهپیمایی روز قدس سال ۲۰۱۴ و 3 نفر دیگه در ۲۰۱۵ شهید شدند آن‌هم در میان حدود ۱۰۰۰ شهید که خیلی‌های‌شان جسدهای‌شان هم مفقود شد. الان دو دختر و یک پسر دارند. اگر بخواهم از عکس‌العمل پدر و مادرم درباره شهادت بچه‌ها بگویم، رفتاری داشتند که نمی‌دانم چطور باید رفتارشان را توضیح بدهم. مقاومتشان خیلی عجیب و باورنکردنی بود. سه پسر ظرف چند ساعت شهید شدند. روز قدس سال ۲۰۱۴ بود که بچه‌ها ساعت دو به تظاهرات رفتند و ساعت ۶ جسدشان را آوردند. یکی از پسرها هم آن روز مجروح می‌شود که سال بعدش شهید شد.

وی در پاسخ به سؤالی درخصوص وضعیت شیخ و همسرش در زندان گفت: همان‌طور که اعلام شد اواخر آوریل امسال یک گروه از دکترهای خارج از نیجریه برای بررسی وضعیت سلامت شیخ و مادرم آمدند. دولت محدودیت قبلی را برداشت و به آنها اجازه داد آزمایش‌های لازم را انجام بدهند. آنها در گزارشات‌شان این‌گونه نتیجه‌گیری کردند که شیخ و همسرشان مشکلات متعددی دارند. شیخ از ناحیه سر، گردن، چشم، دچار مشکلاتی است و مادرم نیز همین‌طور. حتی دکترها تشخیص دادند پدرم مشکل مسمومیت دارد و پس از آزمایش خون متوجه شدند میزان این مسمومیت بسیار بالاست و بدن شیخ دارای مقادیر قابل‌توجهی سرب و کادمیوم است. بررسی‌ها نشان داد که میزان سرب حداقل 20 برابر بیشتر از میزان نرمال است. حتی اگر شخصی میزان کمتری از این سرب را در بدن داشته باشد بایستی بلافاصله بستری شده و تحت مراقبت‌های اورژانسی قرار بگیرد و باید به بیمارستان تخصصی مناسب منتقل شود و این یک مراقبت و درمان پاک‌سازی بسیار پیچیده و تخصصی است چون خیلی از چیزهای دیگر نیز بایستی همزمان مورد نظارت قرار بگیرند.

بدیعه زکزاکی افزود: این وضعیتی است که نیازمند رسیدگی کاملاً فوری است و باور این برای من هم سخت است چون چنین کسی باید به‌زودی از دنیا برود درحالیکه شیخ هنوز زنده مانده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰