نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی:

اینستکس اروپایی یک بازیچه است/ لزوم اهتمام دولت به اقتصاد بدون نفت

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۳۹۵۰۹۴
نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: اینستکس یک بازیچه است که بستگی به اجازه آمریکا دارد و مدت‌ها است ما را با آن سرکار گذاشتند و این اروپایی‌ها با این روش خود واقعاً حوصله همه را سر بردند، توصیه به دولتمردان این است که دیگر فریب این‌ها را نخورید.
۰
plusresetminus
اینستکس اروپایی یک بازیچه است/ لزوم اهتمام دولت به اقتصاد بدون نفت
به گزارش بلاغ، مهدی چمران در اجتماع بیش از یک هزار نفر از نیروهای قرارگاه خدمات اجتماعی یاوران امام و انقلاب اسلامی شهرستان نکا با اشاره به اینکه نیت تنها برای پیروزی کافی نبوده و پس از آن نیاز به عمل وجود دارد، اظهار کرد: سازماندهی و جمع کردن نیروهای متدین و انقلابی و متحد شدن پشت سر رهبری برای ما ضروری است و باید بدانیم که جز با سازماندهی هم در فضای مجازی و هم فضای واقعی به جایی نمی‌توانیم برسیم.

وی افزود: قطعاً و یقیناً ما وارث این انقلاب و تشیع خواهیم بود و ظهور و فرج امام زمان(عج) را خواهیم داشت و ما زمینه‌ساز ظهور مهدی(عج) هستیم و این امیدواری وجود دارد اما درعین حالی که امیدواری وجود دارد این رنج‌ها، مصیبت‌ها و نابسامانی‌ها را نیز می‌بینیم.

نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم پای کار آوردن نیروهای جوان و توانمند، خاطرنشان کرد: در مقابل تمام مشکلات ازجمله این تحریم‌های آمریکا که آخرین و تحریم‌ها را اعمال کرده است باید به جوانان توانمند خود اعتماد کنیم و جلو برویم که قطعاً به موفقیت خواهیم رسید.

این مسئول اضافه کرد: باید بدانیم که در این راه رهبر انقلاب تنها رهبر کشور ما نیست بلکه رهبر مسلمین هستند و با درجه اجتهاد بسیاری مقلد در کشورهای اسلامی دارند و علاوه بر آن رهبر مستضعفان نیز بوده و خیلی کشورها ایشان را قبول دارند که این رهبر با اقتدار حاضر نشدند پیام رئیس جمهور کشوری مانند آمریکا را بدهد.

وی گفت: تحریم‌های اخیر آمریکا برای رهبر انقلاب نیز نشان از شدت عصبانیت و ناراحتی آن‌ها دارد درحالی که آمریکا 40 سال است علیه انقلاب اسلامی دارد تلاش می‌کند که هرچه تلاش کرده به عقب رفته و ما به جلو رفته‌ایم و پیشرفت کرده‌ایم.

* از حقوق مردم خودمان نمی‌توانیم کوتاه بیاییم

چمران تصریح کرد: روزی ما می‌خواستیم صنعت نفت خود را ملی کنیم و ما را تحقیر می‌کردند که نمی‌توانیم اما امروز ما نه تنها برای خودمان بلکه برای کشورهای دیگر نیز پالایشگاه می‌سازیم و نه تنها در علم پیشرفت کردیم بلکه از مقام پنجاه و دوم به مقام چهاردهم در مقالات علمی جهان رسیدیم.

وی افزود: در بسیاری از تکنولوژی‌ها و علوم پزشکی در رتبه‌های برتر دنیا هستیم و به این‌ها درحالی رسیدیم که تحریم بودیم و خودمان رسیدیم، از نظر جهانی نیز یکی از پهبادهای آمریکایی را نشاندیم و یکی از مدرن‌ترین پهبادهای دنیا متعلق به آمریکایی‌ها را نیز اخیرا زدیم درحالی که آمریکایی‌ها 30 سال قبل در همان منطقه با یک ناو نظامی یک هواپیمای غیرنظامی ما را زدند.

عضو هیئت رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اذعان کرد: حال آن که ما پیشرفته‌ترین پهپاد بدون سرنشین آمریکا را ساقط کردیم که یک اقدام ارزشمند تکنولوژیک است.

این مسئول اضافه کرد: در شرایطی قرار داریم که روی همه اهداف آمریکایی در منطقه قفل شده و با موشک‌های ایران درصورت اشتباه بمباران می‌شوند و نمی‌توانند به ما حمله کنند که دست به دامان روسای کشورهای مختلف شدند تا به ایران بیایند و واسطه شوند که این همه به نتیجه نخواهد رسید.

وی گفت: ما از حقوق مردم خودمان نمی‌توانیم کوتاه بیاییم، می‌گویند موشک را بدهیم که اگر موشک نداشته باشیم ما را نوکر و برده خود می‌کنند و همین موشکی که پهباد آمریکایی را زد خودمان ساختیم.

* قدرت مقاومت اسلامی فراتر از یک کشور است

چمران تأکید کرد: می‌دانند که حشدالشعبی در عراق به همراه دیگر نیروهای جبهه مقاومت با فرماندهی سردار سلیمانی امروز بر منطقه مسلط هستند و اگر ین نیروها نبودند داعش در کنار گوش ما حکومت تشکیل داده بود.

وی افزود: در منطقه نیز روزی اسرائیل شعار از نیل تا فرات سر می‌داد اما امروز اسرائیل دور خودش و کشورهای دیگر دیوار کشیده و خود را محبوس کرده که بتواند مرزهای خود را نگه دارد امروز در جولان و لبنان و نقاط دیگر ما هم پشت مرزهای اسرائیل نیروهای مستشاری داشته و ما پشت دیوارهای اسرائیل هستیم.

رئیس بنیاد فرهنگی شهید چمران بیان کرد: امروز موشک‌های حزب‌الله لبنان هدفگیری شده برای موشکباران خاک اسرائیل آماده است همچنین کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز که در کاخ شیشه‌ای نشسته و سنگ پراکنی می‌کنند در امان نخواهند بود.

این مسئول اضافه کرد: عربستان نیز در منجلابی از جنگ یمن فرو رفته که این پولدارهای سلاح‌دار متمول مغرور در برابر مردم محروم بدون سلاح بدون پول ولی مبارز و شجاع یمن می‌جنگند و در مقابل مردم یمن به جایی نیز نمی‌رسند.

وی گفت: امروز فرودگاه‌های عربستان سعودی زیر بمباران نیروهای یمنی است و این قدرت مقاومت اسلامی بوده که فراتر از یک کشور مانند ایران است از سوی دیگر امروز مردم مسلمان عراق، سوریه، لبنان و یمن در کنار ما هستند.

* 80 درصد مشکلات مربوط به مدیریت داخلی است

چمران به اوضاع داخلی کشور نیز پرداخت و اظهار کرد: پیشرفت‌ها و مشکلات کشور کاملاً مشهود است اما شرایط دشوار و نگران کننده است که ارزش پول ملی ما به خاطر ندانم‌کاری‌ها پایین آمده درحالی که می‌گویند به خاطر تحریم است اما یک مطالعه عمیق اقتصادی و سیاسی نشان می‌دهد حداکثر 20 درصد برای تحریم است و باقی مربوط به مدیریت داخلی است.

وی افزود: تحریم نتوانست جلوی کشور را بگیرد به عنوان مثال خواستند فروش نفت ما را با تحریم به صفر برسانند اما نتوانستند درحالی که ما با اروپا تجارت خاصی نداریم و بیشتر از آن‌ها واردات داریم.

نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اینستکس نیز یک بازیچه و بی‌معنی است که می‌گویند در شرایطی نفت بفروشیم و به ازای آن غذا و دارو وارد کنیم درحالیکه ما به غذای آن‌اه نیازی نداریم.

این مسئول اضافه کرد: ما توانایی داریم در بسیاری از محصولات مانند گندم هم خودکفا شده و هم خیلی بیشتر از ضرورت خودمان تولید کنیم خوشبختانه سال‌های بی‌آبی کشور ما تمام شده و سال‌های پر آبی است و در این سال‌ها می‌توانیم کشاورزی خود را رونق بیشتر ببخشیم.

وی گفت: اینستکس یک بازیچه است که بستگی به اجازه آمریکا دارد و مدت‌ها است ما را سرکار گذاشتند و این اروپایی‌ها با این روش خود واقعاً حوصله همه را سر بردند و توصیه به دولتمردان این است که فریب این‌ها را دیگر نخورید.

* عده‌ای بیجا نگران فروش نفت نباشند

چمران تصریح کرد: مسئولان دولت دوباره به اروپایی‌ها اعتماد نکنند و سر حرف خود بایستند و این مسائل را نپذیرند درحالی که آمریکایی‌ها خودشان از برجام بیرون رفتند به ما تأکید می‌کنند که خلاف برجام رفتار نکنیم درحالی که قوانین برجام دوطرفه است وقتی شما اجرا نمی‌کنید چرا ما باید اجرا کنیم.

وی افزود: در منطقه می‌توانیم به خوبی تجارت کرده و اقتصاد خود را به رشد بالایی برسانیم البته بهتر است به اقتصاد بدون نفت روی آورده و بدون نفت کشور خود را اداره کنیم تا اگر نفتی فروختیم از پول آن برای ارتقای اقتصاد بدون نفت کشور استفاده کنیم.

رئیس اسبق شورای عالی استان‌های کشور اذعان کرد: به پول نفت متکی نباشیم، حقوق کارمند به پول نفت متکی نباشد، برای کارهای عمرانی و پیشرفت خود به پول نفت متکی نباشیم بنابراین اگر نفت هم نفروشیم باز به نفع ما است بنابراین بیجا عده‌ای نگران نباشند بلکه به خودمان و به خصوص به جوان‌های خود دل ببنیدم.

این مسئول اضافه کرد: مشکل اقتصادی داریم و فشار بر عده زیادی از مردم به ویژه طبقه متوسط به پایین وارد می‌شود اما همه این‌ها عامل مدیریت است و می‌توان توسط افراد دلسوز جامعه و مردم با کار جهادی و شبانه روزی این شرایط را درست کرد.

وی گفت: این اتفاقات چندماه اخیر از پیغام‌های ارسال شده که به برخی جواب داده شد و به برخی جواب داده نشد تا پرتاب موشک و ساقط کردن پهپاد آمریکایی و دیگر اتفاقات پشت سر همی که روی داده در دنیا بی‌نظیر بوده است.

* راهبرد حرکت‌های اجتماعی مردمی در گام دوم انقلاب

چمران به بیانیه گام دوم انقلاب نیز اشاره و تأکید کرد: شخص رهبر انقلاب پس از مشورت گرفتن از نظر تیمی از کارشناسان برجسته کشور خودشان این بیانیه را تنظیم کردند که این گام دوم انقلاب چیز کمی نیست که کمتر به آن می‌پردازم اما انسان هرچقدر بیشتر روز آن مطالعه می‌کند به اوج تفکر ایشان بیشتر پی می‌برد.

وی افزود: خداوند رهبر مجتهد یک انقلاب الهی را به حال خود رها نمی‌کند بلکه کمک و عنایت می‌کند و نتیجه آن را هم داریم می‌بینیم، از سوی دیگر نیز می‌بینم که عده‌ای کار شکنی می‌کنند و تمام بوق‌های تبلیغاتی دنیا به هر طریقی که فکر کنیم روی ما دقیق شدند.

عضو هیئت رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بیان کرد: به خانواده، عفت و حجاب ما حمله می‌کنند تا آن‌ها را از بین ببرند تا اعتقادات مکتبی و مذهبی ما، خدا، پیامبر و همه چیز حمله می‌کنند تا این اعتقادات و اسلام را از ما بگیرند و بعد از آن رهبری را از ما بگیرند چراکه یکی از رئوس پیروزی انقلاب ما بعد از مکتب و ایدئولوژی رهبری است.

این مسئول اضافه کرد: پس از رهبری نیز سلاح‌های ما دارای اهمیت بالایی است که بالاترین سلاح ما شهادت طلبی ما است که همین تشییع چند روز پیش چند شهید در این شهرستان به معنی این است که ما به شهید، شهادت و شهادت‌طلبی ارج می‌نهیم و این راه را دنبال کرده و ادامه این راه شهادت‌طلبی یعنی قطعاً پیروزی نهایی و این همان راه حسین(ع) است.

وی گفت: ما همه چیز داریم ولی زیاد قدر خود را نمی‌شناسیم چراکه باید با سازماندهی و تشکیلات درست کار کنیم تا دغدغه جذب و سازمان دادن مردم را داشته باشیم و ببینیم که دیگران سازمان و تشکیلات دارند و ما هم باید داشته باشیم تا بتوانیم با این سازماندهی همه مردم را به خود جلب کنیم.

چمران اظهار کرد: در انجام کارهای اجتماعی به خصوص در سیل اخیر خود را نشان دادیم که سیل محبت هم در مناطق سیل‌زده از مردم جاری شد، بنابراین این حرکت‌های اجتماعی در گام دوم انقلاب است که سرگروهی باید بتواند یک گروه منسجم را به وجود بیاورد تا این گروه‌های منسجم در میان مردم پخش شوند و بتوانند جامه را به سمتی که می‌خواهیم هدایت کنند تا نگذاریم خدایی ناکرده انقلاب ما به دست نااهلان بیفتد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما