قائم مقام متولی آستان قدس خبر داد

برگزاری جشن‌های «زیر سایه خورشید» در 7 کشور جهان

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۷
کد مطلب : ۳۹۴۹۰۴
قائم مقام متولی آستان قدس رضوی از برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید همزمان با دهه کرامت در 7 کشور جهان خبر داد.
۰
plusresetminus
برگزاری جشن‌های «زیر سایه خورشید» در 7 کشور جهان
به گزارش بلاغ، مصطفی خاکسار قهرودی با اشاره به اینکه در دو هزار نقطه از کشور نیز این جشن‌ها برگزار خواهد شد، گفت: در کشورهای عراق- گرجستان- ترکمنستان- پاکستان- هند- ترکیه و افغانستان، جشن‌های زیر سایه خورشید برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: جایزه جهانی گوهرشاد به منظور شناسایی و تجلیل از بانوان فرهیخته نیکوکار در دهه کرامت رضوی برگزار می‌شود.

خاکسار با اشاره به برگزاری ایستگاه‌های کتابخوانی با عنوان رواق رضوی، در تمامی مراکز استان‌ها در این ایام، اظهار داشت اجرای مراسم ویژه گلباران حرم مطهر رضوی در روز میلاد حضرت معصومه (س) و همچنین روز میلاد حضرت رضا(ع)- برنامه «ردای خدمت» با حضور اساتید- علما- فضلا و ... در خدمت به محرومان در مشهد نیز از جمله برنامه‌های شاخص در دهه کرامت خواهد بود.

وی همچنین از بهره‌برداری از فازهای جدید زائرشهر رضوی در دهه کرامت خبر داد و افزود: برگزاری جشن شکوه رضوان طی 10شب در صحن جامع رضوی حرم مطهر- اجتماع دختران در رواق حضرت زهرا(س) حرم رضوی همزمان با روز میلاد حضرت معصومه(س)- برگزاری 250 برنامه سخنرانی گفت‌وگومحور در حرم مطهر - برگزاری 50 مراسم ویژه زائرین غیر ایرانی امام رضا(ع)- نیز از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.
خاکسار خاطرنشان کرد: نخستین کتابخانه وابسته به آستان قدس رضوی همزمان با این ایام در اهواز به بهره‌برداری خواهد رسید.

برگزاری هفدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از برگزاری هفدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) خبر داد.

محمودرضا برازش گفت: این جشنواره در بخش‌های برنامه‌های فرهنگی- پژوهشی- هنری- دیجیتال و برنامه‌های ویژه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: بخش بین‌الملل بنیاد امام رضا(ع) با محوریت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همکاری وزارت امور خارجه، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، جامعه المصطفی العالمیه و دیگر موسسات و مراکز مردم‌نهاد، برنامه‌های ویژه‌ای در کشورهای مختلف جهان تدارک دیده که در دهه کرامت برگزار می‌شود.

برازش افزود: اعتبار مصوب این جشنواره هشت میلیارد و 600 میلیون تومان است که 70 تا 80 درصد این رقم تخصیص می‌یابد. وی از حضور مهمانانی از کشورهای غنا- اوکراین- ترکیه- عراق- بنگلادش- هند و... در مراسم اختتامیه این جشنواره خبر داد و گفت: از جمله برنامه‌های ویژه ما در دهه کرامت امسال، حمایت از مناطق محروم و همچنین مناطق سیل‌زده ایلام، کردستان، سیستان و بلوچستان، گلستان و خوزستان خواهد بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما