علی‌رغم تحریم‌های جدید آمریکا

ریزش قیمت در بازار سکه و ارز همچنان ادامه دارد

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱
کد مطلب : ۳۹۴۷۵۸
علیرغم تحریم‌های جدید آمریکا بر ضد کشورمان قیمت‌ها در بازار سکه و ارز همچنان کاهشی است.
۰
plusresetminus
ریزش قیمت در بازار سکه و ارز همچنان ادامه دارد
به گزارش بلاغ، در حالی است که اواخر هفته گذشته نرخ دلار به حدود 12900 تومان رسیده بود روز گذشته قیمت دلار در بازار تهران در ادامه روند کاهشی خود،رقم 12 هزار 691 تومان را به ثبت رساند تا براین اساس فقط در دو روز گذشته کاهش بیش از 200 تومانی را تجربه کرده باشد. مقایسه قیمت های روز گذشته دلار با ابتدای تیر ماه که قیمت آن 13 هزار و 45 تومان بود هم حاکی از این واقعیت است که طی 10 روز گذشته، قیمت دلار در یک روند نزولی قابل توجه، بیش از 300 تومان کاهش یافته است. بازار سکه نیز تجربه مشابهی داشت و پس از مدت ها وارد کانال چهار میلیون و 400 هزار تومان شد؛ به عبارتی قیمت سکه که پایان هفته گذشته، قیمتی در حدود چهار میلیون و 625 هزار تومان داشت، با 141 هزار تومان کاهش در دو روز گذشته به قیمت چهار میلیون و 484 هزار تومان تنزل نمود. مقایسه قیمت سکه نسبت به ابتدای تیر ماه نیز حاکی از این واقعیت است که با توجه به قیمت چهار میلیون و 644 هزار تومانی هر سکه بهار آزادی در ابتدای تیر ماه، قیمت هر سکه 160 هزار تومان کاهش یافته است.

در همین زمینه؛ در یکم تیر ماه، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی گفته بود: قول می‌دهم که ارزش پول ملی را تقویت کنیم، شرایط رو به بهبود است، روند بهبود را می‌توان احساس کرد. این دوره هم تمام خواهد شد و اگر بتوانیم، هر لحظه بتوانیم نرخ دلار را پائین‌تر از این می‌آوریم. به گزارش خبرگزاری تسنیم، فعالان بازار علت اصلی کاهش قیمت ارز را تأثیر سیاست‌های بانک مرکزی در ایران و دبی می دانند و می گویند: خرید و فروش های هیجانی در بازار کم شده است. لازم به ذکر است، که بانک مرکزی تصمیم گرفته در ماه جاری بازار متشکل ارزی را راه اندازی کرده تا تعیین قیمت ارز در داخل کشور انجام گرفته و مدیریت آن نسبت به شرایط کنونی آسان تر شود. موضوعی که با عملی شدن آن می توان به کاهش بیش از پیش نرخ ارز امیدوار بود. البته کاهش های اخیر همزمان با وقایع سیاسی مهمی مانند شکار پهپاد آمریکایی در خلیج فارس و تحریم مسئولان ایرانی توسط آمریکایی ها رخ داد که این وضعیت نشان
می دهد نه تنها گزینه مقاومت هزینه چندانی برای مردم ندارد بلکه  منافع مادی و معنوی هم برای کشور ایجاد کرده از جمله اینکه امیدها برای تداوم کاهش نرخ سکه و ارز را بیشتر کرده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴