تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۶
کد مطلب : ۳۹۴۶۲۹
«شینزو آبه» که می‌دانست «دونالد ترامپ» فردی کم‌حوصله است، برای اینکه او را در جریان سرمایه‌گذاری‌های ژاپن در آمریکا قرار دهد، یک نمودار رنگارنگ را برای او به نمایش گذاشت!
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، رئیس‌ جمهور آمریکا و نخست‌وزیر ژاپن این هفته در اجلاس سران «گروه ۲۰ »که در اوساکای ژاپن برگزار شد، با یکدیگر دیدار کردند. این دیدار به منظور بحث بر سر موضوعات متعددی از جمله گلایه ترامپ مبنی بر عدم تعادل در روابط تجاری بین واشنگتن و توکیو انجام گرفت.
ژاپنی‌ها نیز همانند بقیه کشورها دریافته‌اند که چگونه باید با ترامپ دیدار کرد؛ آبه نموداری به رئیس‌جمهور آمریکا ارائه کرد که نشان‌دهنده میزان سرمایه‌گذاری ژاپن در آمریکا است.
به گزارش ایسنا، ارائه این نمودار از سوی نخست‌وزیر ژاپن، نشان دهنده تأثیر گزارش‌های بصری برای پیشبرد مذاکرات رهبران خارجی با ترامپ است. البته این روش به ظاهر جواب هم داده است، زیرا ترامپ بعد از دیدار با نخست‌وزیر ژاپن، طی صحبت با گزارشگران، به این نمودار‌اشاره می‌کرد!
ترامپ از ژاپن به خاطر ارسال شرکت‌های خودروسازی به چند ایالت آمریکا -از جمله میشیگان، اوهایو و پنسیلوانیا- قدردانی کرد.
گزارشات حاکی است که ترامپ به قرائت اسناد طولانی قبل از دیدارها تمایلی ندارد و به جای آن، ترجیح می‌دهد که از اسناد بصری استفاده کند.
سال گذشته« ژان کلود یونکر» رئیس‌کمیسیون اروپا، نیز با استفاده از کارت‌های رنگارنگ و توضیحات ساده، قوانین تجاری را برای ترامپ شرح داده بود. این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شوند که رئیس‌جمهور آمریکا مدعی است در حوزه تجارت، هم تجربه و هم علم دارد!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰