مدیر شبکه بهداشت فریدونکنار اعلام کرد

کنترل فشارخون بیش از 25 هزار فریدونکناری

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۳۹۴۶۱۶
مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار گفت: تا هشتم تیرماه فشارخون حدود ۲۵ هزار و ۲۹۷ نفر در فریدونکنار اندازه گیری شده که از این تعداد ۲۴۳ مورد بیمار جدید فشارخون شناسایی شده است.
۰
plusresetminus
کنترل فشارخون بیش از 25 هزار فریدونکناری
عبدالله محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به اجرایی شدن طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در فریدونکنار، اظهار کرد: در طرح ملی کنترل فشارخون بالا، تمامی افراد ۳۰ سال و بالاتر ایرانی و غیرایرانی ساکن در کشور، بیماران کلیوی و زنان باردار در همه گروه‌های سنی از نظر فشار خون بررسی می‌شوند.
 
وی با اشاره به اینکه زمان اجرای این طرح در دو مرحله است، خاطرنشان کرد: مرحله نخست این طرح از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۱۷ خرداد و مرحله دوم از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر ماه ۹۸ است.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار تصریح کرد: مرحله اطلاع‌رسانی و حساس‌سازی مردم با برگزاری جلسات درون بخشی و برون بخشی با سازمان‌ها و ادارات مختلف اعم از بیمارستان، هلال احمر، بسیج جامعه پزشکی، و رابطین ادارات شهرستان انجام شد.
 
محمدی با بیان اقدامات تبلیغی برای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، یادآور شد: طرح موضوع در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در فرمانداری، نصب بنر و پوستر در سطح شهر، اطلاع رسانی در فضای مجازی، برگزاری جلسه با دهیاران و شوراها در روستاها برای جلب مشارکت مردمی از جمله اقدامات تبلیغی برای این طرح بوده است.
 
وی با اشاره به اقدامات اجرایی این طرح گفت: اجرای نمادین برنامه با برگزاری کارناوال در سطح شهر از شبکه بهداشت تا پایگاه بهداشتی و سپس مراجعه به ساختمان شهرداری و اندازه‌گیری فشارخون کارکنان و مراجعین به ساختمان شهرداری، برپایی چادر در سطح شهر و اندازه‌گیری فشارخون داوطلبین و مسافران همراه با توزیع رسانه آموزشی و ارجاع افراد در معرض خطر به پزشکان خانواده و برنامه‌ریزی درخصوص مراجعه حضوری به ادارات برای کنترل و اندازه گیری فشارخون کارکنان و مراجعین به آن اداره از جمله برنامه‌های اجرایی برای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بوده است.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار افزود: مراجعه به بانک‌ها در سطح شهرستان برای اندازه‌گیری کارکنان بانک‌ها و مراجعین، فعال کردن دو بخش از بیمارستان شهرستان برای اندازه‌گیری فشارخون و فعال کردن آزمایشگاه شبکه بهداشت برای انجام آزمایش اندازه گیری فشارخون از دیگر اقدامات اجرایی در این طرح است.
 
محمدی تاکید کرد: تمامی افراد می‌توانند تا تاریخ ۱۵ تیرماه با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و پزشکان خانواده شهری و خانه‌های بهداشت مورد بررسی و کنترل فشارخون قرار بگیرند.
 
وی با بیان اینکه در فریدونکنار جمعیتی به میزان ۳۶ هزار و ۶۵۰ نفر دارای ۳۰ سال سن و بالاتر هستند، اذعان داشت: تا تاریخ هشتم تیرماه فشارخون حدود ۲۵ هزار و ۲۹۷ نفر در فریدونکنار اندازه گیری شده که از این تعداد ۲۴۳ مورد بیمار جدید فشارخون شناسایی شده است.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار اظهار کرد: تا تاریخ چهارم تیرماه تعداد ۱۹ هزار و ۹۵۸ غربالگری در واحدهای بهداشتی و درمانی و دو هزار و ۹۷۱ غربالگری در ایستگاه‌ها انجام گرفت که از این میزان ۸۲ درصد مربوط شبکه‌های بهداشت در روستاها و ۴۸ درصد در حوزه شهری بوده است.
 
محمدی با اشاره به نتایج غربالگری فشارخون در فریدونکنار، گفت: بنابر طبقه‌بندی تشخیصی ۴۳۲ مورد فشار کنترل نشده، سه هزار و ۹۲۹ مورد کنترل شده، چهار هزار و ۳۶۱ مورد شناخته شده قبلی، ۴۷۸ موارد مشکوک، ۲۷۸ مورد مشکوک، چهار هزار و ۷۵۴ تعداد پیش فشارخون و ۱۰ هزار و ۶۳۶ مورد طبیعی بوده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴