امام جمعه نکا شهدا را مایه آبروی کشور و برخی از مسئولان را مایه بی‌آبرویی نظام خواند و گفت: مدیریت جهادی باید جایگزین مدیریت اشرافی لیبرالی تکنوکراتی شود چراکه این نوع مدیریت جواب نمی‌دهد.
۰
plusresetminus
شهدا مایه آبروی کشور و برخی مسئولان مایه بی‌آبروی نظام هستند/ مدیریت جهادی جایگزین مدیریت اشرافی لیبرالی تکنوکراتی شود
به گزارش بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در مراسم شب وداع با شهید مدافع حرم ابراهیم عشریه مصادف با شب شهادت امام جعفر صادق(ع) با اشاره به پیش رفتن کشتی انقلاب اسلامی و گفتمان مقاومت، اظهار کرد: گردن کلفت‌ترین دشمنان همواره از این انقلاب سیلی خورده و اظهار یأس و ترس از چهره آن‌ها می‌بارد گرچه به زبان نیاورند.

وی به سرنگونی پهباد پیشرفته آمریکایی توسط جمهوری اسلامی پرداخت و افزود: شهیدان ما مصداق عبارت "انعمت علیهم" در قرآن هستند که ما در نمازهای خود حداقل 10 مرتبه در روز این عبارت را تکرار می‌کنیم.

امام جمعه نکا با بیان ادامه راه انقلاب برای 40 سال با وجود همه دشواری‌ها، فشارها، سختی‌ها و هزینه‌ها، خاطرنشان کرد: شهدا برای ما آبرو و عزت می‌آروند اما بعضی‌ها آبرو می‌برند یعنی بعضی مایه آبرویی و بعضی مایه بی‌آبرویی هستند.

این مسئول اضافه کرد: باید قبول کنیم هم بخشی از مسئولان با بعضی از فسادها، حقوق‌های نجومی‌، بعضی از اشرافیت پیشه کردن‌ها، خروج ارزی یک مدیر نظام اسلامی و دزدی‌ها آبرو می‌برند هم بعضی از ماها هم آسیب‌هایی در میان ما وجود دارد که برای کشور و نظام مقدسی مانند ایران اسلامی زیبنده نیست بنابراین باید رفتارهای خود را هم مسئولان و هم ما مردم اصلاح کنیم.

وی گفت: طوری نباشد که بعضی از ما و بخشی از مسئولان آبروی نظام را ببریم، مایه بی‌آبرویی نظام باشیم و موجبات رنجش بعضی از جوان‌ها و نوجوان‌ها و بدبینی آن‌ها نسبت به نظام کارها و رفتارهای ما باشد.

* بخش کشوری مملکت به خود بیاید

محمدی لائینی تصریح کرد: هر مملکتی دو بخش لشکری و کشوری دارد که در بخش لشکری مملکت ما مانند بخش‌های امنیت، دفاعی، نظامی، تسلیحات و صنایع دفاع مشکلی ندارد بلکه آنچنان پیشرفت کردیم که می‌توانیم مدرن‌ترین هواپیمای جاسوسی گرانقدر اطلاعاتی ابر استکباری مانند آمریکا را یا بزنیم یا سالم پایین آورده و در اختیار بگیریم.

وی افزود: آمریکا هم به این نتیجه رسید که ایران هم سلاح‌های پیشرفته دارد، هم سلاح‌های ایران کارآمد است و هم ایران جرأت به کار بردن سلاح‌ها در مقابل آمریکا را دارد بنابراین واقعاً می‌ترسد.

امام جمعه نکا با بیان وجود ضعف در بخش کشوری، اذعان کرد: پس مشکل مال ما است مشکل تحریم‌ها و فشارهای دشمن تنها 20 درصد است و اصلاً رشد ما در فضای تحریم‌ها بوده و ما در بخش لشکری با آن شرایط به اوج رسیدم اما در بخش کشوری می‌بینیم نا کارآمد هستیم و راه و شیوه درستی را نمی‌پیماییم.

این مسئول اضافه کرد: بعضاً با سیاست‌های نادرست به جایی می‌رسد کار ما که نه تنها تحریم‌ها را بر نداشتیم بلکه عزیزترین دردانه خود یعنی رهبری انقلاب و نهادهای زیر نظر رهبری را به بند تحریم‌های آمریکا کشاندیم.

وی گفت: باید بخش کشوری مملکت بدون تعارف به خود بیاید و مدیریت جهادی باید جایگزین مدیریت اشرافی لیبرالی تکنوکراتی شود چراکه این نوع مدیریت جواب نمی‌دهد بلکه باید دوباره به مدیریت اعتقادی خستگی‌ناپذیر برگردیم که در همان چند سال اول انقلاب داشتیم.

* اهمیت بیشتر پیام تجلیل از شهید نسبت به پیام شهید

محمدی لائینی با اشاره به اهمیت نیروی انسانی تربیت شده، تأکید کرد: یک شهید عشریه، شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس این همه نیروهای جهادی ارزنده دانه دانه این‌ها بسیار اهمیت دارند.

وی افزود: درست است که شهید عشریه به بالاترین سعادت و افتخار رسید اما ما باید بدانیم دانه دانه این افراد یک دنیا ارزش دارند و سرمایه و پشتوانه هستند که از این بابت ما خسارت‌های سنگینی را نیز متحمل شدیم گرچه برکاتش برای مملکت هم است که با شهادت یک شهید صدها جوان عاشق انقلاب دوباره رویش پیدا می‌کنند.

امام جمعه نکا بیان کرد: خود شهید عشریه را نیز شهدای پیشین به این راه و وادی کشاندند بنابراین برای همه این گروه‌ها ارزش قائل هستیم و به خانوادهایی که چنین فرزندانی تربیت کردند، به مکتب انقلاب نیز افتخار می‌کنیم همچنین به این جامعه و مردمی که این چنین با شور از انقلاب خود و شهید، راه شهادت و شهدا حمایت و تجلیل می‌کنند تقدیر و تشکر داریم.

وی گفت: شاید مهمتر از پیام شهید پیام تجلیل از شهید باشد که این تجلیل پیامی رسا دارد و به آمریکا می‌گوید این ملت هیچگاه راه نظام اسلامی، انقلاب و راه شهیدان را به هیچ قیمت رها نخواهند کرد و این راه را تا آخرین نفس ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴