تاریخ انتشارجمعه ۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
کد مطلب : ۳۹۴۳۴۸
امام جمعه زیراب رضایی معامله سیاه قرن را فرصتی برای وحدت امت اسلام برشمرد و خطاب بر امت اسلام گفت: به خود آیید و در قبال خیانت سران بی‌غیرت عرب خودی نشان دهید.
۰
plusresetminus
معامله سیاه قرن فرصتی برای وحدت امت اسلام
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی در خطبه های نماز جمعه با اشاره به شهادت امام صادق علیه‌السلام و از قول ایشان، اظهار کرد: اسلام روی چهار اصل نماز، زکات، حج، روزه و ولایت استوار است که ولایت از دیگر اصول مهم‌تر است چرا که کلید چهار اصل دیگر بوده و این اصل مردم را به سوی دیگر اصول رهنمون است و هر کس بخواهد اسلام را بشناسد باید ولایت را بشناسد.

وی با بیان اینکه اولویت مفهومی است که همه مردم و عقلا آن را قبول دارند و به این معنا است که هر کس که بیشتر می‌داند، جلوتر است، افزود: اولویت نه بر مبنای حسب، نسب و سن بلکه بر مبنای علم، تقوا و جهاد بوده و ولایت فقیه نیز بر همین اصول است.

امام جمعه شهر زیراب با اشاره به تأکید رهبری بر جوان‌گرایی بر این امر توصیه کرد و گفت: این بحث نه به معنای کنار گذاشتن افراد با تجربه بلکه به معنای بهره بردن از تجربیات آنها در کنار استفاده ازجوانان است چراکه جوانان با نیرو، قوت، انگیزه و استعداد خود می‌تواند راه‌گشای بسیاری از مشکلات باشند.

رضایی با بیان اینکه دوستی خدا و پیامبر خدا تنها به حرف نیست، خاطرنشان کرد: دوستی به معنای تبعیت از پیامبر و خدا، حرام او را حرام دانستن و حلال او را حلال دانستن است و همیشه امید بازگشت برای کسی وجود دارد که گناه خود را گناه بداند و آنکه گناه بودن عمل خود را قبول ندارد، سرانجام خوبی برایش نیست.

وی با اشاره به تشییع 150 شهید گمنام و خوشنام کربلای ایران، عزت، اقتدار، شرف و بزرگی امروز کشور را مدیون جانفشانی و ایثارشهدای انقلاب اسلامی دانست و افزود: بدانیم آنچه باعث هدایت مردم در انقلاب و پیروی این انقلاب شد، پیروی از روحانیت بود و امروز دشمن به همین نقطه نشانه رفته است.

امام جمعه شهر زیراب ضمن تقدیر از اقدامات رئیس قوه قضائیه در طی این چند ماه، گفت: ایشان مبارزه با فساد را از درون و بیرون قوه قضائیه آغاز کرده و خدمات ارزنده ایشان در دوران مدیریت آستان قدس و اکنون بیانگر توان مدیریتی بالای ایشان است و امیدواریم این تغییرات در قوه قضائیه ادامه داشته باشد.

رضایی با بیان اینکه ترامپ و گروهش در پی ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی هستند، هدف آنها از اعمال تحریم‌های سنگین را کشاندن مردم به خیابان ها عنوان کرد و افزود: اما برخورد مردم در طی یک سال و نیم اخیر با این امر بیانگر بلوغ سیاسی و رشد درک مردم است.

وی یکی از عوامل رنجش ایرانیان را تبعیض دانست و افزود: اگر قرار بر تحمل مشکلات و بیکاری است، این امر باید برای همه باشد و وجود تبعیض تحمل این امور را سخت می‌کند.

امام جمعه شهر زیراب با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان مازندران 11 درصد اما در سوادکوه حدود 21 درصد است، بر لزوم به‌کارگیری افراد سوادکوهی در ادارات و دستگاه‌های این شهرستان تأکید کرد و افزود: در دستگاه‌های شهرستان افراد غیرسوادکوهی بسیار زیاد است و اگر جایی برای کار وجود دارد باید برای افراد بومی سوادکوهی باشد.

رضایی معامله سیاه قرن را فرصتی برای وحدت امت اسلام برشمرد و خطاب بر امت اسلام گفت: به خود آیید و در قبال خیانت سران بی‌غیرت عرب خودی نشان دهید و برخیزید و نسبت به رفتار حکام خود اعتراض کنید چرا که این معامله، خیانت سران عرب نسبت به اسلام است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی، صهیونیست و شبکه‌های ماهواره‌ای اقتدار نیروی انتظامی را نشانه رفته‌اند، گفت: عده‌ای نیز آگاهانه همسو با این افراد شده‌اند و سعی در زیر سوال بردن اقتدار نیروی انتظامی دارند اما بدانید اقتدار نیروی انتظامی به معنای اقتدار کشور و حفظ امنیت کشور است و حکومت ما حکومت اسلامی بوده و زمامداران نیز باید احکام اسلام را رعایت کنند.

امام جمعه شهر زیراب برخورد مقتدرانه و پاسخ دندان‌شکن رهبری به ترامپ و شکار پهپاد امریکایی توسط سپاه پاسداران را عامل بهم خوردن معادلات کشورهای اروپایی و امریکا دانست و افزود: پس از این دو اتفاق رفتار و لحن آنها تغییر کرده و این به آن معنا است که مقاومت نتیجه می‌دهد و راه پیروزی از مقاومت می‌گذرد.

رضایی با اشاره به حرف اروپائیان مبنی بر پایبندی ایران به برجام گفت: برجام یک عهد و پیمان دو طرفه است و هر دو طرف باید پایبند به آن باشند و این گونه نیست که ما تمام عهدها را رعایت کنیم اما آنها قدمی برندارند و امیدواریم روندی که دولت در این زمینه پیش گرفته است را ادامه دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴