تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۳۹۴۲۰۶
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: رشد 85.5 درصدی شاخص کل بورس اوراق بهادار کشور نشان می‌دهد که بازار سرمایه در سال گذشته از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،هاشم  مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار  در اردبیل با اشاره به رشد 85.5درصدی شاخص کل بورس اوراق بهادار کشور اظهار کرد: هر چند این رشد نسبت به بازارهایی همچون سکه، دلار و مسکن کمتر بوده اما مطابق آمار نسبت به سال قبل از آن، رشدی به مراتب بهتر داشته است.

وی افزود: بورس اوراق بهادار اردبیل شاهد افزایش 219 درصدی ارزش سهام و 115 درصدی حجم سهام معامله شده طی سال گذشته بوده که بدین ترتیب ارزش سهام معامله شده از سه‌هزار و 366 میلیارد ریال در سال 96 به ده هزار و 743 میلیارد ریال در سال گذشته و حجم سهام معامله شده از یک‌هزار و 487 میلیون سهم به سه‌هزار و 199 میلیون سهم بالغ رسیده است.

 مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل ادامه داد: مطابق آمار موجود در سال گذشته به میزان دو‌هزار و 936 میلیارد ریال اوراق بدهی در بورس اوراق بهادار اردبیل مورد معامله قرار گرفته که نشان از رشد بیش از 510 درصدی این اوراق و عمق‌بخشی هرچه بیشتر به این بازار مهم می‌باشد.
 
مظفری تصریح کرد: رشد این بازار به دلیل انتشار اسناد خزانه اسلامی از سال 1395 و ایجاد بازار دوم به منظور معاملات این اوراق در بازار سرمایه جهت نقدشوندگی هر چه بیشتر رخ داده است و آمار موجود اندازه بازار سرمایه استان از منظر شاخص ارزش معاملات صورت گرفته در آن نسبت به کشور( به غیر از تهران) نشان از افزایش سهم دارد.

وی گفت: آمار نشان می‌دهد نسبت ارزش معاملات در بورس منطقه‌ای به کشور از 1.56 درصد به 2.15 درصد رسیده و بدین ترتیب از رشد 38 درصدی برخوردار بوده است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴