تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۳۹۴۱۴۸
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از آغاز دوره آموزش تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در این استان خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،حمید یزدانی اظهار کرد: دوره تراش سنگ‏‏های قیمتی و نیمه قیمتی با حضور معاون صنایع دستی قم  در خانه تاریخی ملاصدرا واقع در بخش کهک با حدود 100 میلیون ریال هزینه از محل اعتبارات ملی آغاز شد.

وی ادامه داد: دوره آموزشی کلاس تراش سنگ‏‏های قیمتی و نیمه قیمتی در بخش مقدماتی توسط آموزشگاه یاقوت کویر و با نظارت معاونت صنایع دستی استان در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: حدود 17 نفر از هنرجویان بخش کهک در 72 ساعت در این دوره آموزش خواهند دید.

وی ضمن اشاره به وجود سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در معادن قم گفت: هر چند که بعضی از این سنگ‌ها به صورت خام دارای ارزش هستند اما زمانی دارای ارزش مضاعف خواهند بود که به خوبی ‏پرداخت و تراش داده شوند.

یزدانی بیان کرد: سیاست ما آموزش رایگان هنرجویان است تا ضمن ایجاد اشتغال از صادرات سنگ‌های قیمتی به صورت خام  جلوگیری کرده و با برندسازی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی آن را به یک تجارت پر سود تبدیل کنیم.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
کاهش ۷۵ درصدی تصادفات فوتی در صحنه
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
آمادگی ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد برای جذب حامی
پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
چاره‌ای جز مردمی‌کردن تولید و اقتصاد نداریم