تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۳۹۴۱۳۰
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه، هم‌زمان با گرم شدن هوا از وقوع دو مورد آتش‌سوزی در روزهای اخیر در مراتع این شهرستان خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،جمشید جویباری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه در جمع خبرنگاران درباره آتش‌سوزی مراتع این شهرستان، اظهار کرد: یک مورد آتش‌سوزی در مراتع انزها به میزان 2هزار مترمربع اتفاق افتاد که با حضور به‌موقع نیروهای منابع طبیعی اطفاء شد و آتش‌سوزی دیگری در مراتع هرانده به وسعت 5هکتار به وقوع پیوست که با توجه به صعب‌العبور بودن و وزش باد پس از ساعت‌ها تلاش از سوی مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان و همکاری و مشارکت جوامع محلی این آتش‌سوزی مهار و اطفاء شد و از گسترش آن جلوگیری به عمل آمد.

وی مشارکت مردم در امر پیشگیری از حریق در عرصه‌های منابع طبیعی را بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به خشک شدن پوشش گیاهی و گرم شدن هوا، احتمال وقوع آتش‌سوزی در این عرصه‌ها افزایش‌یافته که بر این اساس رعایت نکات ایمنی از سوی گردشگران و شهروندان بسیار حائز اهمیت بوده چراکه بر اثر کوچک‌ترین سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی باید شاهد حوادث ناگواری در طبیعت باشیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزکوه از عموم مردم درخواست کرد: در سفرهای برون‌شهری و مراجعه به عرصه‌های طبیعی از روشن کردن آتش، انداختن ته سیگار و بطری‌های شیشه‌ای در طبیعت به جد خودداری کنند.

جویباری با بیان اینکه شهرستان فیروزکوه دارای 230هزار هکتار مراتع ییلاقی می‌باشد، بیان کرد: در راستای حفظ، نگهداری و پایداری پوشش گیاهی و ایجاد تعادل دام و مرتع، اجرای پروژه مدیریت چرا و کنترل دام در سطح مراتع این شهرستان در حال اجراست که از زمان شروع این پروژه تاکنون با 4 مورد ورود دام غیرمجاز به مراتع برخورد قضائی صورت گرفته که ضمن تشکیل پرونده تخلف، متخلفان به مراجع قضائی نیز معرفی‌شده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شماره تلفن 1504 آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص آتش‌سوزی یا هرگونه تخریب و تصرف در عرصه‌های منابع طبیعی است.

انتهای پیام/پ/د/ی

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷