کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسلمانان با وحدت مشکلات را حل کنند

5 تير 1398 ساعت 23:00

امام جمعه اهل تسنن زاهدان گفت: ایرانی‌ها، رومی‌ها و هندی‌ها به زور مسلمان نشدند بلکه همه اینها متاثر از اخلاق اسلامی و سیره ائمه و پیامبر است، ما باید امروز به اصل قرآن عظیم‌الشأن، سیره ائمه و پیامبر برگردیم که زندگی و همزیستی مسالمت آمیز نیز بخشی از آن است.


به گزارش بلاغ،مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل تسنن زاهدان در کنفرانس بین المللی ظرفیت های راهبردی آموزه های اسلام در تحقق همزیستی مسالمت آمیز که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: دین اسلام دین استدلال و منطق است و ظرفیت‌های کلانی دارد، اگر به سیره پیامبر مراجعه کنید می‌بینید که اسلام چقدر ظرفیت دارد در دین اجباری نیست و آنچه از ارسال پیامبران و نازل کردن کتب وجود دارد بیان حق است. 

وی افزود: اسلام دین افراط گرایی نیست و تندروی و افراط‌گرایی، تبعیض گرایی، بی انصافی و بی عدالتی در آن جایی ندارد، اسلام دین حقوق دیگران است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: ایرانی‌ها، رومی‌ها و هندی‌ها  به زور مسلمان نشدند بلکه همه اینها متاثر از اخلاق اسلامی و سیره ائمه و پیامبر است، ما باید امروز به اصل قرآن عظیم‌الشأن و سیره ائمه و پیامبر برگردیم که  زندگی و همزیستی مسالمت آمیز نیز بخشی از آن است.

اسماعیل زهی اظهار داشت: بسیار متاسفم که امروز تفرقه و اختلاف در کشورهای جهان اسلام وجود دارد، امروز دشمن بین کشورهای اسلامی اختلاف انداخته‌‌ و سعی دارد از این تفرقه‌ها بهره ببرد، اسلام دین مذاکره است و راه حل تنها مذاکره و گفت‌وگو است.

امام جمعه زاهدان توضیح داد: مسلمانان باید حقوق یکدیگر را به رسمیت بشناسند، حقوق اقلیت‌های قومی و مذهبی به انسجام و برادری کمک می‌کند، ما در ایران اسلامی از گفتمان و صحبت استفاده  می‌کنیم و راه ما راه وحدت اسلامی است، مسلمان باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند و با هم برای حل مشکلات، گفت‌وگو کنند.


کد مطلب: 394123

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/394123/مسلمانان-وحدت-مشکلات-حل-کنند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com