کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نامه جمعی از طلاب انقلابی به رئیس قوه قضاییه درباره خصوصی‌سازی‌

5 تير 1398 ساعت 15:15

جمعی از طلاب انقلابی استان مرکزی طی نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه خواستار رسیدگی دستگاه قضا به روند خصوصی‌سازی‌های افسارگسیخته شد.


به گزارش بلاغ،جمعی از طلاب انقلابی استان مرکزی طی نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه خواستار رسیدگی دستگاه قضا به روند خصوصی‌سازی‌های افسارگسیخته شد.

در این نامه خطاب به حجت‌الاسلام رئیسی آمده است: یکی از علل اصلی گسترش بی‌عدالتی در کشور مسئله خصوصی‌سازی‌های اشتباه است که این سال‌ها در کشور اجرا شده است، قصه تلخی که در این مدت کوتاه از ریاستتان بارها از زبان مردم و دانشجویان و فعالین عدالت‌خواه شنیده‌اید.

این نامه می‌افزاید: یکی از کارخانه‌هایی که این مصیبت دامنش را گرفته، شرکت تولید ماشین‌آلات راهسازی هپکو اراک است، سابقه فعالیت این کارخانه به قبل از انقلاب برمی‌گردد، در دوران دفاع مقدس این کارخانه با تولیدات استراتژیک ماشین‌آلات راهسازی مورد نیاز رزمندگان و سایر تولیدات خود در زمینه‌های تخصصی صنعتی کمک شایانی به کشور کرد.

در ادامه این نامه آمده است: بعد از دفاع مقدس نیز این کارخانه به همت نیروهای جوان و نخبه ایرانی با اختراع و تولید ماشین‌آلات صنعتی، معدنی و کشاورزی سهم عظیمی در پیشبرد جهاد سازندگی و عمران و آبادانی کشور داشت و توانست با فعالیت و تولید در عرصه‌های مختلف سبب اشتغال‌زایی و مانع خروج ارز از کشور شود، مسئله اما از زمان واگذاری این شرکت در سال 85 آغاز شد که این کارخانه علی‌رغم سوددهی کلان برای دولت در لیست خصوصی‌سازی قرار گرفت و از آن به بعد دچار چالش‌های متعدد شد تا اینکه در سال 94 به علت مشکلات مدیریتی متعدد کارخانه هپکو و عدم پرداخت چندین ماه حقوق کارگران و نبود فعالیت کاری موجب اعتراضات گسترده کارگری و حتی مشکلات امنیتی در سطح شهر اراک شد. 

این نامه می‌افزاید: این کارخانه که روزگاری بیش از 2200 نیروی کار مستقیم  داشته و سود سالانه‌اش بیش از 20 میلیارد تومان در زمان واگذاری بوده و یکی از قطب‌های صادرکننده ماشین‌آلات راهسازی به کشورهای مختلف همسایه بوده است، در حال حاضر نیروهایش به کمتر از نصف کاهش پیدا کرده و البته به بهانه‌های مختلف نیروهایش را بازنشست می‌کند، علاوه بر اینکه سود حاصل از تولید کارخانه به صفر رسیده میزان بدهی این شرکت به حدود 800 میلیارد تومان رسیده و کاملاً به حالت نیمه تعطیل قرار گرفته است.

این نامه می‌افزاید: با توجه به اسناد و گزارش‌های موثق ظاهراً در این سال‌ها گروهی تحت عنوان هیئت‌مدیره و تیم‌های مدیریتی و بعضی مسئولین دست به دست هم دادند تا این کارخانه را به تعطیلی بکشانند و از ساختمان‌ها و اراضی کارخانه در راستای ایجاد مجتمع‌های اداری، تجاری، مسکونی و تفریحی لوکس استفاده کنند. با توجه به دغدغه رهبر معظم انقلاب در مورد رونق تولید و پیرو درخواست جناب عالی از نخبگان و عدالت‌خواهان برای کمک به قوه قضائیه در راستای تحقق عدالت، ما جمعی از طلاب انقلابی که دغدغه کمک به مستضعفین و انقلاب را داریم از شما درخواست می‌کنیم نماینده‌ای از سمت قوه قضائیه انتخاب و به‌طور ویژه این مسئله را بررسی کنید و با افرادی که تحت پوشش خصوصی‌سازی در این سال‌ها به حق کارگران این کارخانه و تولید کشور ظلم کردند برخورد جدی بفرمایید.


کد مطلب: 394028

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/394028/نامه-جمعی-طلاب-انقلابی-رئیس-قوه-قضاییه-درباره-خصوصی-سازی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com