تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۳۹۳۹۶۷
رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل گفت: آموزش مهارتهای زندگی می تواند کمک بزرگی برای رشد اجتماعی و فرهنگی منطقه باشد.
۰
plusresetminus
تمام جامعه باید برای کاهش آسیب های اجتماعی بسیج شوند
به گزارش بلاغ، کبری اسفندیاریان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: از مهمترین وظیفه سازمان بهزیستی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعمالی که خلاف چارچوب و اصول اخلاقی باشد، است.

 

وی افزود: با وجود اینکه در آستانه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در 5 تیرماه هستیم، می طلبد تا خانواده ها و جامعه از این آسیب هوشیارتر عمل کنند.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل با بیان اینکه شعار امسال "بیایید یاریگر یکدیگر باشیم" نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: با هماهنگی کمیته فرهنگی شهرستان، در راستای آگاه سازی جامعه برنامه های انجام خواهد گرفت؛ اعم از برگزاری کارگاهها و دوره های آموزشی مهارتهای زندگی در دانشگاهها، مدارس، مساجد، محیط کار و کارگاهها و کارخانها، پخش برشور و تراکت در سطح شهر، برگزاری کارنوال پیشگیری مواد مخدر در سطح شهر انجام می‌شود.

 

وی افزود: برگزاری کارگاه صیانت از معتادین و بهبودیافتگان، بازدید از اشتغال ایجاد شده توسط بهیودیافتگان، برگزاری جشن و جنگ شادی در مناطق آسیب و حاشیه، بازدید از کمپ ها و مراکزدرمانی سرپایی یا MMT ، بازدید از منزل بهبود یافتگان و برگزاری تئاتر خیابانی از دیگر برنامه های این هفته است.

 

اسفندیاریان آسیب های اجتماعی را تهدیدی برای جامعه خواند و عنوان کرد: آسیب هایی که اولویت دارند؛ اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، مناطق حاد و بحرانی، فساد اخلاقی، خودکشی، سرقت ورزی، آسیب های نوپا که شبکه های مجازی هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از این آسیب های اجتماعی باید تمام جامعه بسیج شوند، مبارزه با اعتیاد و صیانت از معتادین بهبود یافته و عدم بازگشت آنان به چرخه اعتیاد با کمک جامعه امکان پذیر است.

 

رئیس بهزیستی آمل به اورژانس اجتماعی 123اشاره کرد و گفت: آموزش مهارتهای زندگی می تواند کمک بزرگی برای رشد اجتماعی و فرهنگی منطقه باشد.

 

اسفندیاریان در پایان افزود: پنج کمپ اقامتی، مرکز درمانی سرپایی MMT متادون درمانی در آمل آماده خدمت رسانی به شهروندان وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴