BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> فرودگاه زنجان از جمع ایستگاه‌های پروازی حج خارج شد | بلاغ نیوز
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
کد مطلب : ۳۹۳۹۰۴
مدیر فرودگاه زنجان با گلایه از شرایط به وجود آمده که منجر به خارج شدن فرودگاه زنجان از جمع ایستگاه‌های پروازی حج، ابراز امیدواری کرد، با فراهم شدن شرایط این فرودگاه به جمع ایستگاه‌های پروازی بازگردد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،حج واژه‌ای که هر چند در بین مردم با نزدیک شدن به ذی‌الحجه بسیار شنیده می‌شود، ولی تدارک این امر، یک کار روزمره است که برنامه‌ریزی برای پروازهای زائران از جمله برنامه‌‌هایی است که نیاز به دقت دارد.

در این میان بعد از مدت‌ها که فرودگاه زنجان ایستگاه پروازی بود و زائران زنجانی از این فرودگاه که ساده‌ترین مفهوم آن آسودگی برای زائران اغلب مسن بود به سرزمین وحی اعزام می‌شدند، امسال این امکان از آن‌ها گرفته شد.

ایستگاه پروازی بودن فرودگاه زنجان طی دو سال گذشته با مشکلاتی همراه شده بود که ظاهرا با پرداخت هزینه‌ای حل و فصل و با وجود همه مشکلات البته با تاخیرهای چندین ساعته انجام شد، اما گویا این مشکل برای زائران سرزمین وحی امسال حل نشد و حدود یک هزار و 600 زائر و عوامل اجرایی باید رنج سفر از زنجان به تهران و همچنین مشکلات سفر از یک فرودگاهی دیگر را به جان بخرند.

در این بین فرامرز بابایی طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس با گلایه از عملکرد مسؤولان به ویژه استاندار سابق در مورد حفظ ایستگاه پروازی برای فرودگاه زنجان گفت: پرداخت هزینه توسط حج و زیارت به عنوان مشتری به فرودگاه زنجان و همچنین شرکت هواپیمایی ایرلاین از نقاط جالب بود که در دوران وی اتفاق افتاد.

وی با تاکید بر اینکه ایستگاه پروازی بودن یک فرودگاه شاخصه‌های فنی به لحاظ امکانات و همچنین نیروهای انسانی لازم دارد، گفت: مسؤولان فرودگاه زنجان برای حفظ ایستگاه پروازی می‌توانستند کمک کنند.

وی قبول مسؤولیت را نیازمند داشتن ویژگی‌های خاص از جمله مهربانی، گذشت و محبت نسبت به مردم دانست و افزود: مسؤولان فرودگاه زنجان در قبال ارائه خدمت به زائران، خدمات ویژه از سازمان حج و زیارت مطالبه می‌کردند.

مدیر حج و زیارت استان زنجان به مشکلات به وجود آمده در پروازهای حج سال‌گذشته از فرودگاه زنجان از جمله تاخیرهای چندین ساعته اشاره کرد و افزود: خلبان ترکیه‌ای شرکت سعودی استاندارد نبودن چراغ فرودگاه زنجان را متذکر شد و به همین دلیل هیچ پرواز شبانه‌ای را از این فرودگاه انجام نداد و دلیل تاخیرهای به وجود آمده هم همین بود.

وی با تکرار گلایه خود در مورد امکانات فرودگاه زنجان گفت: عنوان فرودگاه بین‌المللی، نیازمند فراهم کردن امکانات هم‌شأن است که باید فراهم شود و گرنه موجب بروز همین مشکلات می‌شود.

بابایی با بیان اینکه از دست دادن ایستگاه پروازی برای حج و زیارت هم مشکل و سخت است، ابراز امیدواری کرد، با فراهم کردن شرایط بتوان، فرودگاه زنجان را به جمع ایستگاه‌های پروازی بازگرداند.

*ویژه بودن شرایط کشور در سال‌جاری

مدیر حج و زیارت استان زنجان با تاکید بر ویژه بودن شرایط امروز کشور گفت: باید متوجه بود که وقوع یک تاخیر در پروازهای حج، موجب بروز تاخیرهای زنجیروار می‌شود به همین دلیل باید همه پیش‌بینی‌ها برای پیشگیری از تاخیر در پروازهای حج انجام شود.

وی تعداد زائران سرزمین وحی استان زنجان را در سال‌جاری یک هزار و 600 نفر شامل یک هزار و 570 حاجی و عوامل اجرایی اعلام کرد و گفت: پرواز زائران طی سه روز 17، 18 و 19 از فرودگاه تهران انجام می‌شود و برنامه بازگشت آن‌ها هم برای 40 روز بعد برنامه‌ریزی شده است.

بابایی در پاسخ به سوالی در مورد قیمت پیش‌بینی شده برای اعزام زائران حج تمتع سال‌جاری گفت: قیمت بین 21 میلیون تومان تا 28 میلیون تومان متغیر است و حجاج زنجان در بین این رنج قیمت و اغلب با 23 تا 25 میلیون تومان اعزام می‌شوند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷