تاریخ انتشارسه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
کد مطلب : ۳۹۳۹۰۱
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: برنامه ملی حذف هپاتیت C از ایران را داریم که در رفسنجان به صورت پایلوت اجرا می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،رضا ملک‌زاده ظهر در حاشیه بازدید از دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و مرکز کوهورت با اشاره به نقش‌آفرینی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در تحقیقات و پژوهش‌های علمی اظهار کرد: بنابراین تصمیم گرفتیم یکی از برنامه‌های پژوهشی و تحقیقاتی در رابطه با درمان بیماری هپاتیت C را در رفسنجان آغاز کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت بیان کرد: برنامه ملی حذف هپاتیت C از ایران را داریم که در رفسنجان به صورت پایلوت اجرا می‌شود تا به طور کامل آن را در این شهرستان ریشه‌کن کنیم و سپس در کل کشور نیز کم کم آن را حذف کنیم.

وی عنوان کرد: با مسئولان شهر و دانشگاه علوم پزشکی و خیران این برنامه‌ریزی انجام شده تا به مدت سه سال هپاتیت  C را از رفسنجان حذف کنیم و برنامه‌ریزی‌های دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و وزارت بهداشت در این راستا از هفته آینده در این شهرستان آغاز می‌شود.

ملک‌زاده علت انتخاب رفسنجان برای ریشه‌کنی و حذف هپاتیت C را وجود دانشگاه علوم پزشکی فعال و خیرانی دانست که می‌توانند در این زمینه کمک‌های بسزایی داشته باشند.

وی ادامه داد: این کار هزینه‌بر است و در این شرایط احتیاج به کمک‌های مردمی و دولت است تا به طور کامل این بیماری حذف شود.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: کشور ایران از نظر بیماری هپاتیت C  جزء پا‌ک‌ترین کشورها است و میزان شیوع آن کمتر از 0.5 درصد در کل کشور است و 85 تا 100 هزار نفر ایرانی مبتلا به  هپاتیت C  هستند که امیدواریم  تا 90 درصد افراد مبتلا را درمان و این بیماری  را ریشه‌کن کنیم.

ملک‌زاده خاطرنشان کرد: معمولاً هزینه شناسایی و درمان فرد مبتلا 3 میلیون تومان است و برای اجرای برنامه حذف هپاتیت  C  همه هزینه‌هایش را با کمک دولت و کمک‌های مردمی داریم.

وی در رابطه با کمبود داروهای بیماری‌های پیوندی یادآور شد: داروهای بعد از عمل پیوند فوق‌العاده گران هستند، در ایران این داروها را با قیمت مناسب تهیه می‌کنیم و در اختیار بیماران قرار می‌دهیم.

ملک‌زاده اظهار کرد: با اینکه در شرایط تحریم هستیم و به ویژه در تحریم‌های بانکی قرار داریم اما این مسئله نتوانسته در تأمین این داروها خللی به وجود آورد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما