کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رکوردزنی تل‌آویو در «شهرک‌سازی» طی سال 2018

4 تير 1398 ساعت 20:15

یک کمیته تحقیق بین‌المللی اعلام کرد، شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در سال 2018 به بالاترین میزان خود از سال 2002 رسید.


به گزارش بلاغ،«کمیته تحقیقات سازمان ملل درباره اقدامات اسرائیل» در تازه‌ترین گزارش خود به تشریح جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و نقض گسترده حقوق بشر در این رابطه پرداخت.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، در این گزارش آمده است؛ از آغاز راهپیمایی بازگشت در مارس ۲۰۱۸ تا کنون نظامیان اسرائیلی بیش از ۲۷۰ فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند که حدود نفر از آنها کودک بوده‌اند؛ همچنین تقریبا ۳۰ هزار نفر نیز در این تظاهرات‌ها زخمی شده‌اند.

راهپیمایی‌ بازگشت از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در راستای تأکید بر حق بازگشت، اعتراض به محاصره غزه و نیز انتقال سفارت آمریکا به قدس، در مرز غزه با فلسطین اشغالی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

کمیته مذکور افزود، تعداد افرادی که در شهرهای الخلیل، قلقیلیه، رام‌الله و نابلس و شهرک‌های اسرائیلی «کشته یا زخمی» شده‌اند، افزایش یافته است.

در ادامه این گزارش اعلام شده: کمیته، تأثیر سیاست‌ها و اقدامات اسرائیل بر کودکان را با نگرانی دنبال می‌کند؛ حملات شبانه برای دستگیری کودکان در کرانه باختری عواقب وخیمی بر آنها دارد؛ این کودکان غالبا با خودروهای نظامی به اماکن ناشناخته منتقل می‌شوند و مورد تهدید و توهین لفظی حین بازجویی قرار می‌گیرند؛ در برخی با اعمال فشار ناچار می‌شوند اعتراف‌نامه‌هایی را به زبان عبری و بدون حضور وکیل امضا کنند و این در حالی است که‌ آنها در بیشتر مواقع اصلا به زبان عبری آشنایی ندارند.

کمیته یاد شده افزود، رژیم صهیونیستی در حال حاضر ۳۰۰ کودک را در بازداشت خود دارد که اتهام بیشتر آنها اقدامات ساده‌ای مانند پرتاب سنگ یا نوشتن مطلب در شبکه‌های اجتماعی است.

این گزارش سپس اعلام کرد: مقامات اسرائیلی به شکلی علنی از الحاق اراضی دیگری به کرانه باختری سخن می‌گویند و این موضوع در افزایش وحشتناک شهرک‌های اسرائیلی سهیم بوده به نحوی که موافقت با ساخت واحدهای مسکونی در شهرک‌های جدید در سال ۲۰۱۸ رکورد زده و از سال ۲۰۰۲ تا سال گذشته به بالاترین میزان خود رسیده است.

رژیم صهیونیستی در حالی به شهرک‌سازی‌های خود ادامه می‌دهد که شورای امنیت در روزهای پایانی سال ۲۰۱۶ بار دیگر با تصویب قطعنامه ۲۳۳۴ ساخت هرگونه واحد یهودی‌نشین یا شهرک جدید در اراضی خصوصی فلسطینیان شامل قدس شرقی و کرانه باختری را ممنوع اعلام کرد.

همچنین حدود یک ماه پیش، اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای، طرح‌های رژیم صهیونیستی برای ساخت 805 واحد صهیونیست‌نشین در قدس شرقی را محکوم کرد


کد مطلب: 393872

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/393872/رکوردزنی-تل-آویو-شهرک-سازی-طی-سال-2018

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com