تاریخ انتشارسه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵
کد مطلب : ۳۹۳۸۶۵
قیمت طلا به علت کاهش ارزش دلار، 8.70 دلار گران شد و هر اونس 1428.42 دلار فروخته شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،به نقل از رویترز، با کاهش ارزش دلار به علت چشم‌انداز کاهش سیاست‌های پولی بانک مرکز آمریکا، قیمت طلا امروز بیش از یک درصد افزایش یافت و به بالاترین رقم 6 سال گذشته رسید.

در عین حال، تشدید تنش‌های آمریکا و ایران، جذابیت طلا به لحاظ امنیت برای سرمایه‌گذاری را بیشتر کرد که خود عامل دیگری برای افزایش قیمت محسوب می شود.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 8.70 دلار افزایش 1428.42 دلار فروخته شد. قیمت طلا امروز تا 1438.63 دلار، بالاترین رقم 14 می نیز بالا رفت.

این فلز گران‌بها در آستانه ثبت ششمین هفته متوالی افزایشی قرار دارد و نزدیک به 10 درصد تاکنون در ماه جاری میلادی افزایش قیمت را ثبت کرده است.

میشائیل مک‌کارتی، استراتژیست ارشد بازارهای سی‌ام سی گفت: احتمال کاهش نرخ بهره، کاهش ارزش دلار و تنش‌ها در خاورمیانه، محیطی ایده‌آل برای افزایش قیمت طلا ایجاد کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته رهبر ایران و دیگر مقامات ایرانی را تحت تحریم قرار داد. 

در عین حال، شاخص دلار در معاملات امروز به کمترین میزان در 3 ماه گذشته رسید و طلا را برای سرمایه‌گذاران دیگر ارزها ارزان تر ساخت.

قرار است جرمی پاول و دیگر سیاست‌گذاران بانک مرکزی آمریکا اواخر امروز سخنرانی خواهند کرد و فرض بازار بر این است که آنها به پیام‌های ملایم اخیر پایبند هستند.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان دیروز 0.37 درصد افزایش یافت. این صندوق بیشترین درصد افزایش در نزدیک به 11 سال گذشته را روز جمعه ثبت کرد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴