کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تحولات اخیر و ضرورت تغییر منطق راهبردی

4 تير 1398 ساعت 19:30

معاون سیاسی وزیر کشور در یادداشتی نوشت: ضرورت تغییر زمین و اصول بازی و منطق راهبردی در دستور کار جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.


به گزارش بلاغ،جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور در یادداشتی نوشت: ضرورت تغییر زمین و اصول بازی و منطق راهبردی در دستور کار جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.   

متن کامل یادداشت معاون سیاسی وزیر کشور به این شرح است:

پس از خروج آمریکا از برجام و تشدید تحریم های غیر قانونی ، آغاز روند  امنیتی سازی  و منزوی سازی و تلاش جهت ائتلاف سازی منطقه ای علیه جمهوری اسلامی ایران، رویدادهای اخیر منجر به انفجار نفتکش ها در دریای عمان و خلیج فارس و در نهایت تجاوز پهپاد امریکایی و  ساقط کردن آن از سوی مدافعان حریم تمامیت ارضی کشور در کنار عملیات روانی، رسانه ای و دپیلماسی طرفین سطح تنش به سرعت افزایش یافته است ، البته آگاهی از تبعات اقدام نظامی در کنار افزایش ابهام راهبردی و تاکتیکی از سوی امریکا تاکنون مانع  ورود به این عرصه شده است.

*منطق راهبردی

جمهوری اسلامی ایران پس از اقدام غیر قانونی امریکا در نقض برجام علیرغم قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و راهبرد صبر استراتژیک را در دستور کار خود قرار داد ، هدف اصلی در این راهبرد اتمام حجت به طرفین ، افکار عمومی داخلی و خارجی  در خصوص مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در پایبندی به توافقات بین المللی بود ، بی عملی طرف های دیگر خصوصا اروپا در یک سال اخیر نشان داد یا اروپا و طرف های دیگر نمی خواهند یا نمی توانند بدون امریکا به تعهدات درون برجام عمل کنند.

لذا ضرورت تغییر زمین و اصول بازی و منطق راهبردی در دستور کار جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است ، کاهش سطح تعهدات درون برجامی ، تعیین ضرب الاجل ۶۰ روزه و ... و در یک جمله اتخاذ راهبرد تعهد در مقابل تعهد و کاهش تعهد در مقابل بی عملی از یکسو و قرار دادن دشمن در ابهام راهبردی در حوزه های سیاسی و نظامی از سوی دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

بنابر این همانطور که مقام معظم رهبری در سال گذشته بیان نموده اند، امروزه جمهوری اسلامی ایران در نحوه مواجهه با چالش ها و رویدادها بایستی رویکردی  فعال ، ابتکاری ، امیدوارانه ، با حزم و تدبیر ، با دلیری و شجاعت ، نگاه جامع به تهدیدات و فرصتها ، شناخت واقعیت ها ، مدیریت و کنترل احساسات و ... را در دستور کار قرار دهد.


کد مطلب: 393862

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/393862/تحولات-اخیر-ضرورت-تغییر-منطق-راهبردی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com