کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ازبکستان و ترکمنستان علامت‌گذاری مرزها را بررسی کردند

4 تير 1398 ساعت 19:05

نشست دوره‌ای گروه‌های کاری کمیسیون مشترک بین دولتی ازبکستان و ترکمنستان در تعیین و علامت‌گذاری مرزهای دولتی دو کشور برگزار شد.


به گزارش بلاغ،نشست دوره‌ای گروه‌های کاری کمیسیون مشترک بین دولتی ازبکستان و ترکمنستان در تعیین و علامت‌گذاری مرزهای دولتی 2 کشور در شهر «ترکمن ‌آباد» برگزار شد.

در این نشست طرفین پیشنهاداتی را درباره عبور از خطوط علامت گذاری شده در مرزهای دولتی ازبکستان و ترکمنستان مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار همچنین طرح درخواست‌ها مبنی بر انجام کارهای عکسبرداری هوایی در مرزهای دولتی نیز تنظیم شد.

طرفین در پایان نشست یادشده در مورد علامت گذاری برخی قسمت‌های مرزهای مشترک از جمله به کار گرفتن کارشناسان مربوطه به توافق رسیدند.

دیدار نمایندگان کمیسیون مشترک علامت‌گذاری گروه‌های کاری هیات‌های دولتی ازبکستان و ترکمنستان در فضای دوستی و حسن تفاهم انجام شد.

در پایان این نشست «تولقین عبدالله اف» و «ممد ممداف» روسای گروه‌های کاری پروتکل این دیدار را امضا کردند.

ازبکستان با ترکمنستان یک هزار و 621 کیلومتر مرز مشترک دارد.

جمهوری‌های ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان به خاطر مشکلات مرزی، روابطشان همواره دستخوش تغییراتی شده است و این موضوع بهانه‌ای برای دخالت مغرضانه قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در آسیای مرکزی شده است.

اختلافات و مرزبندی‌های داخلی و محلی این جمهوری‌ها در دوران تسلط اتحاد جماهیر شوروی بر آن‌ها در سده‌های 19 و 20 میلادی، اکنون بعد از گذشت 28 سال از استقلاشان لاینحل مانده است.


کد مطلب: 393857

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/393857/ازبکستان-ترکمنستان-علامت-گذاری-مرزها-بررسی-کردند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com