تاریخ انتشارسه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۳۹۳۸۲۹
اهالی روستای«رحیم‌بگلو» شهرستان مشگین شهر به علت از کار افتادن سیستم پمپاژ روستا به مدت یک ‌هفته است که با بی‌آبی و مشکلات بهداشتی دست به گریبانند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،روستای «رحیم‌بگلو» با دو بخش سفلی و علیا از توابع ارشق مرکزی شهرستان مشگین‌شهر در 3کیلومتری شهر رضی و 73کیلومتری مشگین‌شهر با مشکل آب مواجه است.

به گفته ساکنان این دو روستا موتور پمپ چاه تامین‌کننده آب شرب روستای رحیم‌بگلو علیا و سفلی از توابع ارشق نزدیک به یک هفته است که سوخته و آب و فاضلاب روستایی شهرستان مشگین‌شهر به‌رغم پیگیری‌های مکرر هیچ اقدامی نمی‌کند.

با توجه به درخواست مردم این مساله توسط خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل از مسؤولان مربوطه در این روستا و شهرستان مشگین شهر پیگیری شد.

یاسر منصوری، شورای روستای رحیم‌بگلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل با اشاره به مشکل اساسی اهالی روستا از بابت قطع شدن آب روستا اظهار کرد: پمپ انتقال آب روستای رحیم‌بگلو از چهارشنبه هفته گذشته از کار افتاده و روز 5شنبه توسط عوامل آب و فاضلاب شهرستان مشگین شهر جهت تعمیر به مرکز استان منتقل شده است.

وی افزود: بخشدار و مسؤولان مربوطه در جریان امر هستند ولی نبود آب و طولانی شدن زمان تعمیر پمپ مشکلات بسیاری را از نظر بهداشتی برای مردم ایجاد کرده است.

شورای روستای رحیم‌بگلو تصریح کرد: با توجه به سن و سال اهالی روستا امکان حمل آب از قنات یا چاه برای آنان میسر نبوده و به همین دلیل مشکلات بهداشتی از جمله عدم استحمام در روستا ایجاد شده است.

اما نریمان‌پور مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان مشگین شهر زمان انتقال پمپ را فقط 2یا 3روز اعلام کرد و از نبود پمپ آب جایگزین خبر داد.

وی افزود: 60ایستگاه پمپاژ آب در شهرستان وجود دارد که متاسفانه حتی یک پمپ رزرو نیز برای جایگزینی نداریم تا در صورت ایجاد مشکل بتوانیم از پمپ‌های حایگزین استفاده کنیم.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان مشگین شهر بیان داشت: پمپ‌های موجود در ایستگاه‌های پمپاژ غالبا امر مفید خود را گذرانده‌اند و به همین دلیل با مشکلاتی مواجه هستیم.

نریمان‌پور اظهار داشت: امیدواریم تا دو روز آینده پمپ، تعمیر شده و در محل نصب شود البته در چند روز گذشته آبرسانی با تانکر آب انجام شده است.

طاهر نوری، بخشدار ارشق نیز با اشاره به از کار افتادن پمپ آب روستای رحیم‌بگلو و نبود پمپ جایگزین اظهار داشت: مساله پمپ این روستا از آب و فاضلاب روستایی پیگیری شده و تا چند روز آینده حل می‌شود.

یاسر منصوری، شورای روستای رحیم‌بگلو اما آبرسانی از طریق تانکر را نامناسب دانست و گفت: با توجه به وضعیت روستا امکان حضور تانکر آب در تمام مناطق روستا وجود ندارد و از این‌رو آبرسانی با تانکر در حقیقت بی‌فایده است.

وی تاکید کرد: پمپ این روستا به دلیل کارکرد 15ساله در تابستان سال گذشته نیز از کار افتاده بود که متاسفانه به دلیل عدم تعویض آن مجددا با این مشکل مواجه شدیم.

گفتنی است؛ روستای رحیم‌بگلو سفلی و علیا بیش از 100خانوار و 500نفر جمعیت دارد که با توجه به وضعیت آب و هوایی گرم این فصل سال و نبود آب در مضیقه قرار دارند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲