کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آگهی سایت دیوار کلاهبرداری از آب درآمد

4 تير 1398 ساعت 16:05

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: کلاهبردارانی که با درج آگهی فروش «دستگاه پرکني مرغ»در سایت دیوار از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند، توسط پلیس فتا زنجان شناسایی و دستگیر شدند.


به گزارش بلاغ،حمدعلی آدینه‌لو  اظهار کرد: احدی از شهروندان زنجانی با حضور در پلیس فتای زنجان مدعی شد، از طریق آگهی درج شده در سایت دیوار اقدام به خرید دستگاه پرکنی مرغ می‌کند و پس از واریز پول به حساب فروشنده، گوشی خود را خاموش کرده و پاسخگوی تلفن همراه خودش نشد.

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: در همین راستا ضمن تشکیل پرونده، مراتب تا کشف و شناسایی و دستگیری عامل یا عاملین مربوط به بزه انجام شده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و شیوه شگرد‌های خاص پلیسی متهمین به‌هویت های معلوم در یکی از استان‌های هم‌جوار شناسایی، با اخذ دستور قضایی اکیپی از کارآگاهان پلیس فتا به شهرستان مربوطه اعزام، متهمین دستگیر و به همراه ادله‌های جرم مکشوفه  به پلیس فتا زنجان دلالت شدند.
آدینه‌لو ادامه داد: در بازجویی‌های اولیه، متهمین منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد، ولی پس از مواجه شدن با دلایل و مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را کسب منافع مالی بیان کردند.
رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه در تحقیقات انجام شده مشخص گردید متهمین با این شیوه از 32 نفر در سراسر کشور کلاهبرداری کرده‌اند، گفت: خریداران سایت دیوار و سایت‌های مشابه باید از واریز هرگونه وجهی قبل از رویت و دریافت جنس خودداری کنند زیرا به محض واریز وجه، فروشنده (کلاهبردار) دیگر پاسخگوی تماس‌های خریدار نخواهد بود.
وی در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی (۱۱۰) و یا وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان افزود: پلیس فتا فضای مجازی را رصد کرده و اجازه تخلف در این فضا را به متخلفان نخواهد داد.


کد مطلب: 393820

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/393820/آگهی-دیوار-کلاهبرداری-آب-درآمد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com