تاریخ انتشارسه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
کد مطلب : ۳۹۳۸۱۸
یک تولید کننده موتور برقی با اشاره به دلایل موفقیتش در امر تولید گفت: علیرغم این مشکلات برای موفقیت در کارمان نه غر زده‌ایم و نه بهانه گرفته ایم اما برخی تولید‌کنندگان اهل کار نیستند و مدام بهانه گیری می‌کنند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،این روزها علیرغم بسیاری از مشکلات ریز و درشتی که بر سر راه تولید قرار دارد جوانان و افرادی هم هستند که با ایمان واقعی قدم در راه تولید می‌گذارند و بدون اینکه در مسیر صعب‌العبور تولید خم به ابرو بیاورند با تمام توان این مسیر را به امید آینده‌ای روشن برای خود و کشورشان طی می‌کنند.

یک گروه تولیدکننده  موتورسیکلت برقی در کشورمان،  مانند بسیاری تولیدات داخلی توسط تعدادی از جوانان سرزمین‌مان ایران ایجاد شده  چنانچه امروز این گروه تولیدی مدعی تولید موتور برقی تولید داخل در کشور است.

محمد ابوطالبی مدیر تولید 32 ساله  این شرکت تولید کننده موتور برقی می‌گوید:  شرکت‌‌های مختلف عرضه کننده موتور برقی در کشور وجود دارد که از مدت‌ها پیش از ما هم به این کار مبادرت داشتند اما تفاوت ما با آنها در این است که  80 درصد قطعات مورد نیازمان را در داخل تولید می‌کنیم در حالی که دیگر شرکت‌های تولید کننده موتور برقی در کشورمان تاکنون فقط مونتاژ کار  بوده‌اند. 

این کارآفرین می‌گوید با مهندسی معکوس موفق به ساخت قطعات مختلف موتور برقی شده‌ایم  و امروز علیرغم تحریم‌ها، مشکلات تامین ارز و افزایش قیمت مواد اولیه، موفق به تولید موتور برقی در کشور شده‌ایم که 80 درصد قطعات آن در داخل تولید می شود  و به آینده کارمان هم بسیار امیدواریم. 

در ادامه، گفت‌وگو با ابوطالبی مدیر تولید این شرکت تولید‌کننده موتور برقی آمده است: 

فارس: چگونه به فکر تولید موتور برقی افتادید و به چه دلیل اقدام به تولید این محصول کردید؟ 

ابوطالبی: کار ما یک کار تیمی و گروهی است،  بعد از اینکه ایده تولید موتور برقی شکل گرفت از حدود 5 سال پیش تحقیقاتی میدانی خود را در مورد وسایل نقلیه الکترونیکی مخصوصا موتور برقی آغاز کردیم  و با تامین زیرساخت‌های لازم آرام آرام اقدام به تولید این محصول کردیم و نهایتا از 2 سال پیش این محصول را به بازار عرضه کردیم. 

فارس: هزینه تولید را چگونه تامین کردید؟ وابستگی به شرکت دولتی داشتید یا اینکه وام بانکی دریافت کرده‌اید؟ 

ابوطالبی: خیر ما یک شرکت کاملا خصوصی هستیم و برای کارمان هم از هیچ وام بانکی استفاده نکردیم، اصولا اعتقادی به دریافت تسهیلات بانکی با سودهای بالا نداریم، زیرا توان پرداخت سود تسهیلات را نداریم، هیچ تولید‌کننده‌ای هم توان پرداخت سودهای بانکی را ندارد بنابراین همان طور که تولیدمان را بدون وام بانکی به ثمر رساندیم محصولاتمان را هم قسطی نمی‌فروشیم. ما با ظرفیت کمتر کار می‌کنیم اما بصورت حقیقی کار می‌کنیم تا دچار مشکلات مالی نشویم. 

* انتظار کمک از دولت موجب عقب افتادگی می‌شود

ما هیچ نیازی به دولت نداریم،  کمک از دولت قطعا موجب عقب افتادگی است، فقط دولت به ما بگوید که مشکلش چیست تا آن را برطرف کنیم. کارخانه تا الان یک ریال هم وام نگرفته و از امتیاز دانش بنیانی هم استفاده نکرده‌ایم فقط و فقط با اتکیا به خود و نیروهایمان و تلاش و سخت‌کوشی کار را ادامه داده‌ایم. 

 فارس: بهرحال این کار نیازمند  سرمایه است؟ با چقدر سرمایه کار را آغاز کردید؟ 

ابوطالبی: سرمایه را یکجا  برای این کار جمع نکردیم ، آرام آرام کار را شروع کردیم و به مرور سرمایه را تامین  و وارد پروژه کردیم، البته من  با کار تولیدی بیگانه نبودم و با توجه به اینکه پدرم قطعه‌ساز بود بنابراین با فضای یک کار تولیدی صنعتی آشنا بودم.  

قطعا هر مجموعه تولیدی نیازمند سرمایه است اما ما هم سعی کرده‌ایم با کاهش هزینه‌ها، هزینه‌های تولید را مدیریت کنیم. در حال حاضر هم قالب صنعتی مورد نیاز کار را در داخل ساختیم و همین موجب کاهش بخشی از هزینه‌های ما شد. 

فارس: مشکل دولت را حل کنید؟ مثلا شما کدام مشکل دولت را می‌توانید حل کنید؟ 

ابوطالبی: مشکل ترافیک و آلودگی هوا را،  راه حل آن استفاده از موتور برقی است. موتور برقی وسیله بسیار مناسب برای طی کردن مسافت بین منزل تا محل کار است. اتفاقا برخلاف تصور عمومی این وسیله جایگزین استفاده از موتور بنزینی نیست بلکه جایگزین مناسبی برای استفاده نکردن از وسایل حمل و نقل عمومی مثل تاکسی، اتوبوس و حتی مترو است. استفاده از این وسیله بسیار راحت است، سرعت آن بالا نیست بنابراین چندان خطرزا نیست و از آنجایی که آلودگی محیطی هم ایجاد نمی‌کند وسیله بسیار مناسبی برای تردد است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷