کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تأیید فساد اداری و اقتصادی آتامبایف توسط دادستان کل قرقیزستان

4 تير 1398 ساعت 15:50

دادستان کل قرقیزستان حضور رئیس جمهور سابق این کشور در پرونده‌های مربوط به فساد اقتصادی و اداری را تأیید کرد.


به گزارش بلاغ،«آتکوربیک جمشیداف» دادستان کل  قرقیزستان حضور «الماس بیک آتامبایف» رئیس جمهور سابق این کشور را در پرونده‌های مربوط به فساد اقتصادی و اداری تأیید کرد.

دادستان کل قرقیزستان استفاده آتامبایف از دولت برای منافع شخصی، تشکیل گروه‌های خرابکارانه، فشار به نمایندگان پارلمان، قضات، فعالان اجتماعی، خبرنگاران و دیگر نمایندگان حوزه اطلاع رسانی را تأیید کرد.

وی در این باره گفت: آتامبایف در فرایند آزادسازی «عزیز بتوکایف» رئیس یکی از سازمان‌های خرابکارانه محلی از زندان، زمین‌خواری، فساد در فرایند نوسازی نیروگاه حرارتی «بیشکک» و فروش ذغال سنگ به این نیروگاه حضور مستقیمی نداشته اما این اقدامات به دستور رئیس جمهور سابق انجام شدند.

کمیته قانون اساسی و قانون‌گذاری پارلمان قرقیزستان اظهارات دادستان را پذیرفته و اطلاعات درباره جرائم مرتبط را جهت بررسی بیشتر به مجلس ارائه کرد.

این در حالی است که پس از اظهارات انتقادی آتامبایف در تجمع اعتراضی با موضوع «مبارزه واقعی با فساد» در پارلمان قرقیزستان کمیته ویژه‌ای برای حذف مصونیت سیاسی رئیس جمهور سابق تشکیل شد.

در نتیجه اعضای کمیته نمایندگان پارلمان آتامبایف را عامل مشکلات متعدد خواندند و گزارشی را برای دادستان کل برای بررسی بیشتر نوشتند.

این پرونده در نشست علنی پارلمان بررسی خواهد شد.


کد مطلب: 393817

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/393817/تأیید-فساد-اداری-اقتصادی-آتامبایف-توسط-دادستان-کل-قرقیزستان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com