کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دانشگاه‌ها همچنان دارای خوابگاه رتبه 4 هستند/با اعتبارات صندوق و مجلس نقایص را برطرف می کنیم

4 تير 1398 ساعت 15:35

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از اجرای طرح بازسازی رستوران و خوابگاه‌های دانشگاه‌ها در فصل تابستان خبر داد و گفت: هنوز در دانشگاه‌ها خوابگاه رتبه 4 داریم که در تعطیلات 3 ماه تابستان با استفاده از اعتبارات صندوق و مجلس به صورت مشترک نقایص را برطرف می کنیم.


به گزارش بلاغ،ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم  با اشاره به اهمیت حمایت‌های مالی از دانشگاه‌ها در سال جاری گفت: مهم‌ترین ماموریت اصلی صندوق رفاه در مرحله اول عدم کاهش بودجه سال جاری است که عدد تخصیصی نسبت  به سال 97 در خوش بینانه‌ترین حالت ثابت بماند از طرفی دومین کار اساسی ما ارتقاء رتبه خوابگاه‌های دانشجویی است که کارشناسان ما به تجزیه و تحلیل می‌پردازند و براساس اولویت هر دانشگاه نسبت به بازسازی ساختمان‌ها می‌پردازد.

وی افزود: بیشتر خوابگاه های دانشجویی مشکلاتی مانند سیستم گرمایشی و سرمایشی و تعدادی نیزاز نظر وضعیت استحکام بنا در برابر حوادثی مثل زلزله دچار مشکل هستند که همه تلاش خود را می‌کنیم تا با کمک صندوق در طول ایام تابستان نواقص آنها مرتفع شود البته باید بگویم ما تنها در موضوعاتی در گستردگی تجهیز و تعمیر در قالب صندوق حمایتی به دانشگاه ها کمک می کنیم چراکه مشکلاتی که نیاز به بودجه های زیاد دارند در توان مالی ما نیست و باید دولت و مجلس به دانشگاه ها کمک کنند.

مطیعی درباره رستوران های دانشگاه ها تصریح کرد: رستوران های دانشگاه‌هایی که از نظر تجهیزات و مسائل بهداشتی مشکل دارند براساس بازدید کارشناسی در الویت قرار گرفته و یکی پس از دیگری تعمیر می شوند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم یادآور شد: هزینه های تعمیر و تجهیز رستوران‌ها و خوابگاه های دانشگاه ها به صورت مساوی با 50 درصد اعتبارات صندوق و 50 درصد اعتبارات مجلس که در اختیار دانشگاه ها است، انجام می‌شود.


کد مطلب: 393814

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/393814/دانشگاه-ها-همچنان-دارای-خوابگاه-رتبه-4-هستند-اعتبارات-صندوق-مجلس-نقایص-برطرف-می-کنیم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com