تاریخ انتشاردوشنبه ۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
کد مطلب : ۳۹۳۶۸۸
مدیرکل ثبت اسناد استان اصفهان گفت: همه پرونده‌های ثبت اسناد باید آرشیو شوند تا اگر اتفاقی افتاد قابل بازسازی باشند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،علی بهبهانی  اظهار داشت: لازم است درباره اجرای قانون نگاه خشکی نداشته باشیم، قانون‌مندی یعنی تسریع امور مردم و حفظ نظم، پس ارباب رجوع را ناراحت نکنیم؛ 6 سال است که در اصفهان این حرف‌ها را زده‌ام، باید با مردم راحت حرف بزنید تا متوجه گره کارشان شوید و گره گشایی کنید.

مدیرکل ثبت اسناد استان اصفهان مردم‌داری را تقوای کار ثبت اسناد دانست و افزود: رفع اختلافات ثبتی و ملکی و توجه به حقوق مردم وظیفه ما بوده و هست، مردم‌داری تقوای مدنظر کار ما بوده کمک کردن به مردم برای رفع مشکلاتشان وظیفه ما بوده و هست، عدالت و قانون را سرلوحه کار خود قرار دهید.

وی اذعان کرد: استان اصفهان در حوزه خدمات الکترونیک بسیار فعال بوده که البته تکنیک سنگینی در باب تثبیت حقوق و دارایی محسوب می‌شود، تنها استانی که در حال حاضر 5 پروژه استانی در دست اقدام دارد استان اصفهان است.

بهبهانی از اختصاص اعتبار برای آرشیو اسناد دهاقان خبر داد و تصریح کرد: آرشیو اسناد ثبت اسناد اصفهان اجرا شد اما برخی شهرستان‌ها از جمله شهرستان دهاقان هنوز اجرا نشده که به زودی اعتبارش را می‌گیریم.

مدیرکل ثبت اسناد استان اصفهان خاطرنشان کرد: همه پرونده‌های ثبت اسناد باید آرشیو شوند تا اگر اتفاقی افتاد قابل بازسازی باشند، شفافیت اطلاعات حقوقی به عنوان راهبرد اصلی ماست ما از اتاق‌های تو در تو که اطلاعات در سینه یک نفر باشد بیرون آییم و اطلاعات شفاف باشد.

وی با بیان اینکه ورود به کار الکترونیکی پایان دادن به فساد است، اعلام کرد: اسناد دفترچه‌ای باید تعویض شوند و تبدیل به سند تک برگ شوند؛ هر کار نویی سختی‌هایی دارد اما باید به این غده سرطانی کار سنتی پایان دهیم تا مادامی که خدمات الکترونیک نشود نمی‌توانیم ادعا کنیم که از فساد بیرون آمده‌ایم پس باید خدمات الکترونیک شود.

بهبهانی با تاکید بر اینکه الکترونیکی شدن خیالمان را از هفت دولت راحت می‌کند، مطرح کرد: سفره سنتی کار کردن باید جمع شود تا خیالمان از هفت دولت راحت شود. در سال 98 هر ماه از 32 هزار سند مالکیت عبور کردیم که بدون افزایش نیرو و اضافه کار کارمندان میسر شد و فقط اصلاح فرایند داشتیم.

مدیرکل ثبت اسناد استان اصفهان با بیان اینکه پست بانک حضور ارباب رجوع را کاهش چشمگیری داد، گفت: حضور ارباب رجوع حواشی را زیاد و بهره‌وری را کم کرده بود، حضور ارباب رجوع باید حذف شود تا بدون هیچ شناختی کار مردم با عدالت انجام شود و شاهد کاهش تخلفات باشیم، پست بانک سبب حذف مراجعه سالانه 3 میلیون نفر به ثبت اسناد شد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما