کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تماس روزانه مسئولان سوری با ساکنان ادلب؛ مردم منتظر ورود ارتش هستند

3 تير 1398 ساعت 15:45

سه نفر از نمایندگان استان ادلب در پارلمان سوریه اعلام کردند که مردم این استان، موافق دولت و حضور ارتش سوریه هستند، ولی به سبب تروریستها، اقدامی نمی‌توانند انجام دهند.


به گزارش بلاغ،نمایندگان استان «ادلب» در پارلمان سوریه از انتظار مردم این استان برای ورود ارتش سوریه خبر دادند؛ استانی که در شمال غرب سوریه واقع شده و تحت اشغال گروه‌های تروریستی مانند جبهه النصره قرار دارد.

«صفوان قربی» ضمن انتقاد از اقدامات ترکیه علیه ارتش سوریه در ادلب و حماه، اعلام کرد که بیشتر فرماندهان گروه‌های ترویستی در حماه، ترکیه‌ای هستند و این افراد، «گروههای ترویستی را گرد هم آوردند و طرح‌هایی را تدوین کردند. حضور میدانی ترکیه با این شدت، قدرت و با این سلاح جدید بی‌سابقه است».

قربی به روزنامه «الوطن» سوریه گفت که از آغاز عملیات ارتش سوریه در حماه، اتاق عملیات سیاسی، امنیتی و نظامی که در این استان وجود داشت، فعال شد. این اتاق، شامل فرماندهان امنیتی و گروههای اجتماعی است که با گروههای اجتماعی حاضر در ادلب تماس دارند.

وی با اشاره حجم زیاد اطلاعاتی که ساکنان ادلب در اختیار گروههای سوری قرار می‌دهند، تأکید کرد که حجم اطلاعات و مفید بودن آن، همه را غافلگیر کرد و خشم تروریستهای حاضر در ادلب را به همراه داشته است.

این نماینده سوری با اشاره به غافلگیریهای نظامی آتی توسط ارتش سوریه در نبردهای شمال این کشور، ترکیه را «اشغالگر بدتری نسبت به رژیم اشغالگر صهیونیستی» دانست و تأکید کرد که آنکارا با روپوش انسان‌دوستانه در پی اجرای سیاستهای خود است.

ساکنان ادلب نگاه مثبتی به دولت سوریه دارند

«جمال مصطو» نماینده دیگر ادلب، اعلام کرد که بیشتر ساکنان این استان، نسبت به دولت سوریه نگاه مثبتی دارند، ولی تروریسم موجود در اادلب باعث شده است که ساکنان این استان، نتوانند دست به اقدامی بزنند.

مصطو ضمن انتقاد از سیاست‌های ترکیه در این منطقه، تصریح کرد که پس از تماس با ساکنان ادلب مشخص شده است که «اقشار گسترده‌ای منتظر رسیدن ارتش سوریه هستند».

این نماینده سوری ضمن انتقاد از سیاست «تُرک‌سازی» توسط ترکیه در ادلب، تأکید کرد که آنکارا در تلاش است این بار تجربه جدا کردن منطقه «لواء اسکندرون» از سوریه را در ادلب پیاده کند، ولی این اتفاق رخ نخواهد داد.

وی با اشاره به سیاست‌های تغییر بافت جمعیتی در ادلب از رهگذر اسکان تروریست‌ها در این استان، تصریح کرد که ترکیه «خواستار هیچ فرآیند سیاسی نیست. طرح توسعه‌طلبانه آن، روشن است، ولی در برابر عزم ارتش سوریه و اصرار آن برای آزادسازی خاک [ادلب] موفق نخواهد شد».

تماس روزانه مسئولان سوری با ساکنان ادلب

«فاطمه خمیس» نیز یکی دیگر از نمایندگان ادلب در پارلمان سوریه است، اعلام کرد که بیش از 85 درصد از ساکنان این استان، «حمایت حکومت [سوریه] و منتظر لحظه ورود ارتش هستند».

خمیس به الوطن گفت که مسئولان سوری، روزانه با ساکنان ادلب در تماس هستند، ولی مردم این منطقه، با توجه به حضور تروریست‌ها در شرایط دشواری قرار دارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد که برخی از ساکنان ادلب در ازای اقامت در منازل خود، با وجود اینکه ملک آنان است باید به تروریستها اجاره پرداخت کنند؛ زیرا خویشاوندان آنان در نهادهای دولتی مشغول به کار هستند.


کد مطلب: 393613

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/393613/تماس-روزانه-مسئولان-سوری-ساکنان-ادلب-مردم-منتظر-ورود-ارتش-هستند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com