تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶
کد مطلب : ۳۹۳۵۷
در حالی که تعدادی از مسئولین دولتی در این شبکه اجتماعی عضو شده و دائماً بر رفع فیلتر این شبکه اجتماعی تأکید می کنند، هنوز فیس بوک ایران را به رسمیت نشناخته است.
۰
plusresetminus
عضویت مسئولین در شبکه‌‌ای که ایران را به رسمیت نمی شناسد/ کشورهایی که فیس بوک ندارند/ تصاویر
بلاغ - اگرچه چند ماهی از تلاش برخی از مسئولان دولتی برای رفع فیلتر فیس بوک می گذرد اما همچنان فیس بوک در کشور ما فیلتر است.
شاید در نگاه اول به نظر برسد که چرا باید این شبکه در کشور ما فیلتر باشد و مردم نتوانند از این شبکه اجتماعی استفاده کنند.
باید خاطرنشان شد که کشورهای زیادی هستند که بر اساس مصالح ملی خود سایت هایی را فیلتر می کنند.
همچنین فیس بوک تنها در کشور ما فیلتر نیست؛ کشورهای زیادی هستند که برای جلوگیری از مسائل مختلف این شبکه اجتماعی را فیلتر کرده اند.
فیس‌بوک بجز ایران در کشورهایی نظیر چین، روسیه، سوریه، ویتنام، پاکستان، مراکش، موریس، مالزی، بنگلادش، ازبکستان، عربستان، ترکیه، تاجیکستان، استرالیا و برخی از کشورهای اسلامی بدلیل فعالیت‌های ضداسلامی، نقض قوانین اسلام، فعالیت‌های غیر اخلاقی، ایجاد آشوب‌های خیابانی، سوء استفاده از تصاویر و انتشار عکس‌های غیراخلاقی محدود یا مسدود شده است.
این در حالی است که دیگر کشورها نیز برحسب مسائل امنیتی و ملی خود تعدادی از روزهای سال، این شبکه اجتماعی را فیلتر کرده اند.

 
حذف نزدیک به ده هزار صفحه کاربران به دستور مقامات غربی
این درحالی است که اسناد و شواهد زیادی وجود دارد که در خود فیس بوک منتشر شده است؛ این اسناد نشان می دهد که دولت هایی مانند آمریکا، انگلیس و اسرائیل دستور حذف یا بستن صفحه هایی را به فیس بوک داده اند؛ چرا که این صفحات مخالف این دولت ها صحبت کرده یا امنیت این کشورها را به خطر انداخته اند.
فیسبوک در سایت خود به طور رسمی اقرار کرده است که نزدیک به 10 هزار صفحه و اکانت به دستور آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلستان و... در 6 ماه اول 2013 را حذف کرده است

صفحاتی که در فیس بوک فیلتر شد
در حالی که نقد دولت آمریکا در خاک آمریکا جرم محسوب می شود، صفحاتی که به انتقاد از آمریکا می پردازند چه در داخل و چه در خارج از امریکا به دستور آمریکا توسط فیس بوک مسدود یا حذف می شوند.
مسئولان کمپانی فیس بوک در اقدامی عجیب صفحه حزب الله، صفحه مربوط به شهدا، شبکه الاقصی، سومین انتفاضه، اسماعیل هنیه، المنار،را مسدود کردند تا دیگران نتوانند از این صفحات بازدید کنند.
همچنین در حالی که تعدادی از کاربران برای آیت الله خامنه ای صفحه ای با این نام درست کرده و دارای بیش از 17 هزار لایک شده بود، این صفحه توسط مدیران فیس بود حذف شد.
همچنین در حین جنبش وال استریت در آمریکا که یک جنبش 99 درصدی بود، صفخات مربوط به این جنبش از سوی دولت آمریکا بسته شد تا از این طریق بتواند سریع تر این جنبش را سرکوب کند.
از این اقدامات با جهت گیری های خاص در فیس بوک بسیار دیده شده است که با گذشت زمان مأموریت خاص فیس بوک و مضررات امنیتی استفاده از آن برای مردم بیشتر مشخص می شود.

در حالی که تعدادی از ایرانیان وارد شبکه فیس بوک شده اند و همچنین مسئولین دولتی نیز در این شبکه اجتماعی عضو شده و دائماً بر رفع فیلتر این شبکه اجتماعی تأکید می کنند، هنوز فیس بوک ایران را به رسمیت نشناخته است.
به این معنا که فیس بوک در گزینه انتخاب کشور برای کاربران ایرانی جایگاهی در نظر نگرفته و نام ایران در میان کشور های مورد نظر فیس بوک قرار ندارد.
با این تفسیر معلوم نیست که کاربران ایرانی به ویژه برخی از مسئولین در دولت، خود را با چه ملیتی ثبت کرده و به جامعه بین الملل معرفی می کنند؟
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲