کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پایه‌گذاری زنجیره تولید 50 درصد مشکلات تولیدکنندگان را برطرف می‌کند

1 تير 1398 ساعت 22:55

معاون وزیر کشاورزی در امور دام با بیان اینکه در مصرف و تولید گوشت مرغ در دنیا سرآمد هستیم و اگر بتوانیم زنجیره تولید را پایه‌گذاری کنیم ۵۰ درصد مشکلات تولیدکنندگان حل می‌شود، گفت:


به گزارش بلاغ،مرتضی رضایی در آیین افتتاح همزمان ۸۰ پروژه بخش کشاورزی که در واحد پرورش مرغ مادر گوشتی لمترمحمدی در این شهرستان برگزار شد،  اظهار کرد: مردم ایران عادت به مصرف گوشت مرغ دارند در حالی‌که استانداردهای دنیا با مصرف کشور ما فرق دارد.

*در مصرف و تولید گوشت مرغ در دنیا سرآمد هستیم

معاون وزیر کشاورزی در امور دام ادامه داد: ایران جز دومین کشور صادرکننده شیر در آسیا است که همه اینها از افتخاراتی است که تولیدکنندگان ایجاد می‌کنند.

این مسؤول گفت: باید سازوکاری داشته باشیم تولید زنجیره‌ای شود؛ چرا که زنجیره از مزایای بالایی برخوردار است و کیفیت و قیمت آن نگرانی ندارد.

رضایی ادامه داد: در زنجیره تولید می‌تواند قراردادی شکل گیرد و وزارت جهاد کشاورزی هم به دنبال همین هدف است.

وی افزود: در مصرف و تولید گوشت مرغ در دنیا سرآمد هستیم و اگر بتوانیم زنجیره تولید را پایه‌گذاری کنیم ۵۰ درصد مشکلات تولیدکنندگان حل می‌شود.

*موانع پیش رو سرمایه‌گذاری را تسهیل کنیم 

استاندار مازندران اظهار کرد: در ۱۴ محصول کشاورزی رتبه نخست را در کشور داریم که برای ارتقا این بخش باید توجه بیشتری صورت گیرد.

احمد حسین‌زادگان ادامه داد: باید موانع پیش رو سرمایه‌گذاری را تسهیل کنیم تا سرمایه‌گذار با کمترین موانع اقدام به تولید کند.

استاندار مازندران افزود: بروکراسی اداری باید از پیش روی سرمایه‌گذاران برداشته شود تا سرمایه‌گذاران با خیال راحت اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

این مسؤول بیان کرد: با ایجاد پنجره واحد در کوتاه‌ترین زمان بروکراسی اداری را کاهش دهیم.

حسین‌زادگان گفت: در سال‌های اخیر هزار میلیارد تومان تسهیلات کم بهره در مازندران در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفت که برخی در تولید موفق بودند و برخی هم که موفق نبودند نمی‌توان تمام مشکلات را دولت و دستگاه‌های دولتی دانست در برخی مواقع تولیدکننده هم مقصر بوده است.

*تاکید بر خودکفایی زنجیره تولید از نهاده‌ها تا صادرات

وی بیان کرد: بخش کشاورزی جز بخش‌هایی است که در تولید دچار مشکل هستیم و یکی از دلایل این است شرایط آب و هوایی با سایر استان‌ها تفاوت دارد.

وی ادامه داد: باید به سمت خودکفایی زنجیره تولید از نهاده‌ها تا صادرات همه محصولات کشاورزی باشیم.

استاندار مازندران اظهار کرد: هلدینگ سرمایه‌گذاری را مطرح کردیم و در حوزه دانش بنیان تا کشاورزی، صنعت و گردشگری بر روی پای خود بایستیم و تنها معطوف به چند سرمایه‌گذار نباشیم.

حسین‌زادگان بیان کرد: بخش کشاورزی به تنهایی قادر است از لحاظ وسعت و تولید همانند کشور هلند باشد و باید به سمت کشاورزی مدرن پیش رویم.

وی گفت: باید به سمت اخرین یافته‌های علمی برویم که خوشبختانه این اتفاق در بخش کشاورزی مازندران شاهد هستیم.


کد مطلب: 393325

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/393325/پایه-گذاری-زنجیره-تولید-50-درصد-مشکلات-تولیدکنندگان-برطرف-می-کند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com