رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل استقلال، اقتدار و جایگاه قوه قضائیه در بازدارندگی بسیار اثربخش دانست و از کشف فساد 150میلیارد تومانی محصولات پتروشیمی تقدیر کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،آیت الله سید حسن عاملی عصر امروز در دیدار رییس‌کل، قضات و کارکنان دادگستری استان اردبیل با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران باوفای ایشان بر حفظ استقلال، اقتدار و جایگاه قوه قضائیه که در بازدارندگی بسیار اثر بخش است تأکید نمود.

وی در ادامه از از عملکرد دستگاه قضایی استان در کشف فساد 150 میلیارد تومانی محصولات پتروشیمی در استان قدردانی کرد.

ورود جدی دستگاه قضا در مفاسد اقتصادی و اجتماعی

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه این دیدار اظهار داشت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز جنگ تمام عیار اقتصادی بر علیه کشور آغاز کرده‌اند و از این‌رو قوه قضائیه  به‌نوبه خود برنامه‌هایی برای مقابله با این توطئه در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: دستگاه قضایی استان برهمین مبنا ورود جدی در عرصه‌های مختلف داشته و برخوردهای جدی و قاطعانه در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی، اجتماعی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مشروبات الکلی  انجام داده و اقدامات خوب فرهنگی در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی در برنامه‌های کاری خود قرار داده است.

سوق دادن فعالیت‌ها به سمت و سوی اقدامات پیشگیرانه

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه سوق دادن فعالیت‌ها به سمت و سوی اقدامات پیشگیرانه و اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی، راه‌اندازی طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد تذکر لسانی، ورود جدی به بحث جاده‌های شمال استان، توجه به حقوق عامه، سالم‌سازی مجموعه، پرداختن به مباحث بهداشتی و درمانی و مسأله خرید تضمینی محصولات کشاورزی منطقه را از اهم موضوعاتی ذکر کرد که دستگاه قضایی به آن ورود جدی نموده است.

 عتباتی با اشاره به اینکه حمایت از سرمایه‌گذاری مشروع و قانونی از اولویت اساسی دستگاه قضایی استان است، گفت: در سایه اقدامات کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری بسیاری از فعالیت‌های واحد‌های تولیدی از سرگرفته شده و عملا این کمیته به‌عنوان پناهگاهی برای سرمایه‌گذاران تبدیل شده است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰