کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برنامه‌های دهه کرامت پربارتر از گذشته برگزار شود

30 خرداد 1398 ساعت 23:00

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت: دهه کرامت خوان نعمتی است که خدمت در آن باعث افتخار ما است و برنامه‌های ابندهه باید پربارتر از گذشته برگزار شود.


به گزارش بلاغ،رضا کمالی زرکانی ظهر امروز در نشست افتتاحیه اوقات فراغت و دهه کرامت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان که در سالن اجتماعات فرهنگسرس طوبی برگزار شد، اظهار د اشت: باعث افتخار ما است که مجموعه کانون‌های مساجد در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از این ظرفیت در راستای خدمت‌رسانی استفاده می‌کنیم.

وی افزود: دهه کرامت خوان نعمتی است که برای مردم ما موجب افتخار بوده و این احترام ویژه به ائمه فقط مربوط به فرهنگ ایرانیان است و حتی بارگاه‌هایی که برای ائمه (ع) در سایر کشورها وجود دارد مربوط به فرهنگ ایرانی‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تاکید کرد: مرزهای ایران در گذشته، فراتر از مرزهای امروزی بوده است و اگر گنبد و بارگاه‌ها را در عرلق می‌بینیم مربوط به امپراطوری ایران قدیم است که اگر این بارگاه‌ها مربوط به غیر از فرهنگ ایرانی‌ها بود ما باید امروز صحن و سرای امام حسن مجتبی (ع) را هم می‌دیدیم که این خود گواه این است که هر کجا ایرانیان حضور پیدا کرده‌اند احترام ویژه‌ای برای اهل بیت قائل شده‌اند.

کمالی زرکانی تصریح کرد: امروز شاهد رونق فرهنگ جدیدی در زیارت هستیم  و آن این است که امروز ما در نقاط دور هم می‌توانیم خود را  زائر امام هشتم و خادم علی بن موسی الرضا(ع) بدانیم.

وی تاکید کرد: ما وقتی به صحن امام رضا علیه السلام  می‌رویم یک باید و نبایدهایی تعریف می‌شود که آن‌ها را رعایت می‌کنیم اما اگر این را قبول کنیم که صحن امام رضا علیه السلام  در دل دورترین فرد در استان هرمزگان هم است آن بایدها و نبایدها را آنجا و در تمام نقاط کشور هم رعایت می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ابراز داشت: باعث افتخار است که استان هرمزگان جزو بنیانگذاران جشن‌های مردمی دهه کرامت است و امیدواریم بتوانیم این برنامه‌ها را پربارتر از گذشته برگزار کنیم.


کد مطلب: 392925

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/392925/برنامه-های-دهه-کرامت-پربارتر-گذشته-برگزار-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com