سرمربی تیم ملی فوتسال زیر 20 سال افغانستان گفت: بازی‌های تیم اندونزی را از نزدیک دیدیم و بررسی کردیم. بچه‌های تیم ما با روحیه‌ای بسیار خوب به مصاف این تیم خواهند رفت و امیدواریم که با جام به کشور بازگردیم.
۰
plusresetminus
به گزارشتیم ملی فوتسال زیر 20 سال افغانستان توانست در مرحله حذفی مسابقات قهرمانی آسیا و در یک بازی تماشایی تیم تایلند را شکست دهد.

تیم افغانستان امروز(پنجشنبه) در مرحله نیمه نهایی به مصاف اندونزی می‌رود و در صورت پیروزی در بازی فینال در مقابل یکی از دو تیم ایران یا ژاپن بازی خواهد کرد.

از همان بازی دوستانه‌ای که افغانستان توانست یک هفته قبل از بازی‌های آسیایی تیم ژاپن را در تبریز شکت دهد همه چیز گویای آن بود که این تیم با آمادگی کامل در مسابقات حضور پیدا کرده است.

بازی‌های درخشان افغانستان در مقابل هنگ کنگ، ایران و تایلند نظر همه کارشناسان ورزشی را به این تیم جلب کرد و افغانستان پدیده این مسابقات لقب گرفت.

به همین بهانه خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت‌وگویی با «عبدالرزاق ممرک» سرمربی تیم ملی فوتسال زیر 20 سال افغانستان انجام داده است، که در زیر می‌خوانید:

فارس: جناب آقای ممرک به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال نوجوانان افغانستان بفرمایید، آیا خودتان انتظار رسیدن به مرحله نیمه نهایی آسیا را داشتید؟

تیم ملی فوتسال زیر 20 سال افغانستان علی‌رغم همه مشکلات و کمبود امکانات توانست خوش درخشید و من خوشحالم که این تیم مردم افغانستان را خوشحال کرد و بسیار امیدواریم که در بازی مقابل اندونزی پیروز شویم و بعد از آن با جام قهرمانی به خانه بازگردیم.

در این چند روز همه کارشناسان و اهالی فوتبال بر این باورند که ما فوق العاده ظاهر شدیم و البته این نتایج خیلی دور از انتظار برای ما نبود چرا که تیم ما تمرینات خوبی داشت و حمایت مردم افغانستان هم دلگرمی بسیار خوبی برای ما بود.

فارس: بازیکنان تیم ملی فوتسال را چگونه انتخاب کردید؟

می‌دانید که اولین وظیفه سرمربی تیم، انتخاب بازیکن و عوامل فنی است، که من سعی کردم به عنوان سرمربی تیم ملی، بهترین بازیکنان را انتخاب کنم. ما در تمام مراحل انتخاب بازیکنان یک حساسیت خاصی داشتیم و از میان بازیکنان شهرهای مختلف افغانستان تلاش کردیم که بهترین‌ها را انتخاب کنیم.

فارس: گویا برخی از بازیکنان شما از میان مهاجرین افغانستانی مقیم ایران هم در تیم ملی بازی می‌کنند؟

بله درست است؛ در حال حاضر 8 بازیکن در اردوی تیم ملی افغانستان از مهاجرین افغانستانی مقیم ایران هستند که از شهرهای مختلف این کشور انتخاب شده‌اند.

فارس: بازیکنان مهاجر را هم شما انتخاب کردید؟

همه بازیکنان را من انتخاب کردم، بنده به همراه عوامل تیم سفری به شهرهای مختلفی که مهاجرین در آنجا سکونت داشتند انجام دادیم، به شیراز، قم، تهران و مشهد سفر کردیم و از میان صدها بازیکن این 8 نفر انتخاب شدند.

فارس: چه شد که توجه شما به مهاجرین در ایران جلب شد؟

خوب توجه دارید که فوتسال ایران در سطح جهانی می‌درخشد و در کوچه‌ها و خیابان‌های ایران فوتسال در میان نوجوانان و جوانان جریان دارد و مهاجرین نیز با توجه به زندگی در کنار این مردم از این وضعیت متاثر هستند و لذا استعدادهای خوبی در میان مهاجرین وجود داشته و دارد و از طرفی وظیفه ما بوده است که شایسته‌ترین‌ها را برای تیم ملی انتخاب کنیم.

فارس: انتظار از تیم ملی فوتسال نوجوانان افغانستان بعد از این بیشتر خواهد شد. همانگونه که شاید بعد از این مردم افغانستان از شما انتظار دارند که در صحنه‌های جهانی بدرخشید، شما از مسئولان ورزش و مردم افغانستان چه انتظاری دارید؟

امکانات در ورزش عمومی است که در اختیار همه تیم‌ها و رشته‌های مختلف قرار می‌گیرد که در اختیار تیم ملی فوتسال افغانستان نیز تاکنون قرار گرفته است، ولی همانگونه که شما هم به درستی اشاره کردید، در حال حاضر با توجه به درخشش تیم ملی فوتسال زیر 20 سال و انتظارهایی که از این تیم بعد از این در صحنه‌های جهانی خواهد رفت، توقع این است که ریاست کمیته تربیت بدنی افغانستان، توجه خاصی به این تیم داشته باشد.

ما امیدواریم هم دولت افغانستان و هم تجار ملی، تیم ملی را یاری کنند تا ما بتوانیم در صحنه جهانی درخشش خوبی داشته باشیم.

فارس: این تیم تا چه اندازه می‌تواند پشتوانه‌ای برای تیم ملی بزرگسالان باشد؟

تیم فوتسال بزرگسالان ما نیز خوش درخشید در مسابقات آسیایی و ما اکنون مقام چهارم آسیا را داریم و به یقین بازیکنان جوان ما می‌توانند سرمایه‌های خوبی برای تیم بزرگسالان باشند.

فارس: برای بازی با تیم اندونزی چه برنامه‌ای دارید؟

بازی‌های این تیم را از نزدیک دیدیم و فیلم بازی‌های این تیم را نیز بررسی کردیم و بچه‌های تیم ما با روحیه‌ای بسیار خوب به مصاف این تیم خواهند رفت و امیدواریم که مردم خود را خوشحال کنیم.

فارس: تشکر از شما که در گفت‌وگو با فارس شرکت کردید

من هم از شما تشکر می‌کنم که در امر اطلاع رسانی این بازی‌ها تلاش می‌کنید.

بلاغ،
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴