کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شورای توسعه به جای برخورد با اتحادیه خاطی حمایت‌‌هایش را هم از آنها بیشتر کرد

30 خرداد 1398 ساعت 21:10

مدیر‌عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی کشور بااشاره به تجمع مدیران مؤسسات قرآنی دراعتراض به عمل نکردن یکی از اتحادیه‌ها به موضوع ادغام گفت: متأسفانه شورای توسعه به جای برخورد با اتحادیه خاطی حمایت‌‌هایش را هم از آنها بیشتر کرد.


به گزارش بلاغ، جمعی از مدیران مؤسسات قرآنی کشور در اعتراض به بلاتکلیفی ادغام اتحادیه‌های قرآنی در ساختمان شورای عالی انقلاب فرهنگی تجمع کردند.

تجمع در اعتراض به بلاتکلیفی موضوع ادغام دو اتحادیه صورت گرفت

رحیم قربانی مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور در گفت‌وگو با فارس درخصوص این تجمع گفت: پیرو پیگیری‌های چند ساله مؤسسات و تشکل‌های قرآنی مردمی از مسئولان درباره ادغام دو اتحادیه و براساس مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی مبنی بر ادغام اتحادیه‌ها این تجمع انجام شد.

مصوبه شورای توسعه درباره ادغام قانوی و لازم‌الاجرا است

وی ادامه داد: موضوع ادغام با هدف هم‌افزایی هماهنگی و انسجام فعالیت‌های مردمی در حوزه قرآن کریم مطرح و پس از تصویب در شورای توسعه انتخابات استان‌های مختلف و حتی انتخابات کشوری هم برگزار شد. اما متأسفانه یکی از اتحادیه‌ها به وظایفش درخصوص ادغام عمل نکرد و زیر بار این ماجرا نرفت در حالی که این اتفاق مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی است که این مصوبه قانونی و لازم‌الاجر است.

ضرورت برخورد شورای توسعه با اتحادیه خاطی در موضوع ادغام

قربانی با بیان اینکه شورای توسعه فرهنگ قرآنی باید با اتحادیه مذکور برخورد لازم را داشته باشد، گفت: متأسفانه باوجود برگزاری انتخابات وی طی شدن همه روندهای قانونی یکی از اتحادیه‌ها زیر همه تعهدات زد و باید در این خصوص شورای توسعه فرهنگ قرآنی با این اتحادیه برخورد می‌کرد.

شورای توسعه به جای برخورد با اتحادیه خاطی حمایت‌‌هایش را هم از آنها بیشتر کرد

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور ادامه داد: متأسفانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی با این اتحادیه نه تنها برخورد نکرد بلکه حمایت‌های خود را از آنها بیشتر کرد و کمک‌های بیشتری به آنان پرداخت کرد و به نظر می‌رسد شورای توسعه فرهنگ قرآنی در این زمینه بی‌توجه است در حالی که این اتفاق مطالبه بیش از ۴ هزار موسسه قرآنی در کشور است.

این تجمع صد‌درصد قرآنی بود و هدف دیگری نداشت

وی درخصوص این تجمع گفت: البته مدیران و نمایندگان مؤسسات قرآنی کشور در این تجمع مطالبه‌ صددرصد قرآنی و در اعتراض به عمل نکردن یکی از طرف‌ها به موضوع ادغام اتحادیه‌ها و بی‌تفاوتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی است. همچنین تجمع به موضوع ادغام اتحادیه‌های قرآنی هدف دیگری نداشت و حتی تجمع‌کنندگان پلا‌کارد هم همراه نداشتند.

نماینده دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قول پی‌گیری ماجرا را داد

قربانی از حضور نماینده دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بین تجمع‌کنندگان خبر داد و گفت: از آنجایی که دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی هم هست در سفر بوشهر به سر می‌برد نماینده وی در جمع تجمع‌کنندگان حضور پیدا کرد و قول داد که ماجرا را در اسرع وقت پیگیری کنند.

حجت‌الاسلام محمدی وعده داد تا دو‌سه هفته تکلیف ادغام اتحادیه‌ها نهایی می‌شود

وی از پیگیری ماجرای ادغام اتحادیه‌ها از دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی خبر داد و گفت: البته حجت‌الاسلام حمید محمدی با حضور در مجمع اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی به مدیران مؤسسات وعده داد تا دو، سه هفته آینده موضوع ادغام را بررسی و پرونده ماجرا بسته شود.

 در این تجمع مرتضی طلایی رئیس هیئت مدیره، رحیم قربانی مدیر‌عامل و سیدمحسن موسوی بلده عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت حضور داشتند و مطالبات مدیران مؤسسات را پی‌گیری کردند.


کد مطلب: 392914

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/392914/شورای-توسعه-جای-برخورد-اتحادیه-خاطی-حمایت-هایش-هم-بیشتر

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com