کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جاده دسترسی به روستای «نساکوه» احداث شود

30 خرداد 1398 ساعت 20:10

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای احداث جاده در روستای نساکوه که مردم و دانش‌آموزان با کابل از روی رودخانه عبور می‌کردند اقدام و بودجه آن از اعتبارات سال 98 منظور شود.


به گزارش بلاغ،اقبال عباسی ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری، گفت: مدیران تلاش کنند ‌از ظرفیت بخش خصوصی و خیران بیشتر استفاده کنند، همچنین دستگاه‌های اجرایی پروژه‌های نیمه‌تمام خود را واگذار کنند و کمتر وابسته به بودجه‌های دولتی باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 5 درصد از سهم بودجه استان به نیروی انتظامی اختصاص داده شده است بخشی از آن برای دو طرح تعریف شده در شهرستان‌های لردگان و سامان هزینه خواهد شد و مابقی آن نیز جهت تعمیر و تجهیز در اختیار شهرستان‌ها قرار می‌گیرد، افزود:‌ برای احداث جاده در روستای نساکوه که مردم و دانش‌آموزان با کابل از روی رودخانه عبور می‌کردند اقدام و بودجه آن از اعتبارات سال 98 منظور شود.

وی ادامه داد: اگر به شهر یا روستایی در شهرستانی سفر کنم و مردم از اجرایی نشدن قول‌های سفرهای قبل گلایه کنند فرماندار باید پاسخگو باشد بنابراین برای اجرای تعهداتی که به مردم داده شد در بودجه امسال اعتبارات پیش‌بینی شود.

عباسی تاکید کرد: تعمیر و تجهیز در هر محلی نیازمند پول نقد است و با اسناد خزانه امکان‌پذیر نیست لذا در این خصوص سعی شود از پول نقد استفاده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیکاری در این استان یک معضل است و فصل کشاورزی می‌تواند به اشتغال و رونق تولید کمک کند، خاطرنشان کرد: برای حمایت از کشاورزی صندوق حمایت از کشاورزان تاسیس شده است، می‌توان از ظرفیت این صندوق برای کمک به کشاورزان استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، روستای نساکوه در کنار رودخانه خرسان قرار دارد و در مرز بین چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است در سال 96 عکسی از دختربچه‌ای منتشر شد که از اهالی این روستا بوده و با کمک طناب و سیم بکسل از رودخانه خرسان عبور کرده و به مدرسه‌ای در آن سوی این رودخانه می‌رفت.

پلی بر روی رودخانه خرسان برای دسترسی روستای نساکوه احداث شده اما پنج کیلومتر دورتر از محل روستا واقع شده است این روستا 9 خانوار دارد و دانش‌آموزان جهت تحصیل به روستای انجو در طرف دیگر رودخانه می‌رفتند.

بعد از بررسی‌های صورت‌گرفته یک معلم خیّر ساختمان کوچکی در این روستا احداث کرد تا از آن به‌عنوان مدرسه استفاده شود، با وجود این مدرسه که به نام شهدای مدافع حرم نام‌گذاری شده است دیگر نیازی نیست دانش‌آموزان روستای نساکوه برای تحصیل از رودخانه عبور کنند.

همچنین جاده دسترسی به روستای نساکوه نیز در حال احداث است که در حال حاضر سه کیلومتر آن اجرا شده است.

پس از رسانه‌ای شدن این روستا در سال 96، برای اولین بار مسؤولان از رودخانه خرسان عبور کرده و به روستای نساکوه رفتند و امروز عالی‌ترین مقام دولتی در استان دستور احداث این جاده را صادر کرد.


کد مطلب: 392907

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/392907/جاده-دسترسی-روستای-نساکوه-احداث-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com